Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9350143
Snart är det dags för bebis att komma ut. Är beräknad om runt 20 dagar. Har litet frågor till er som kan det här med sjal, jag är HELT och hållet nybörjare.

Vilken är den bästa knytningen för en helt nyfödd? Vill nog nästan sjala hem från BB om det går. (Blir det som förra förlossningen så tar vi bussen några stationer eller går då vi bor nära sjukhuset)

Jag har en trikåsjal (Tricot slen), som jag köpt begagnad av en tjej här på forumet, och sedan har jag en bära barn ringsjal. Är det någon vits att ens ta med ringsjalen till BB?

Finns det någon sjal som jag bara "måste" ha nu redan från början? Jag försöker lugna mig och inte köpa mer sjalar innan jag vet om det här är något för oss men det finns så mycket fint :oops:

Har du något allmänt råd till mig som nybörjare med sjal?

Supertacksam för alla svar och åsikter jag kan få! :heart:
#9350178
Trikot slen kommer du klara dig fint med. Blir det en bebis som kräks en del så kan ni ju köpa en till snart. De torkar inte jättesnabbt efter tvätt trikåsjalarna.

Ringsjal har jag inte alls använt så jag vet inte hur användbart det är med en nyfödd :D

Grattis i förskott!
#9350226
Jos skrev:Jag håller med om de tips du fått. Ett till tips är att övningsknyta några gånger innan bebisen kommer, om du hinner. Iaf jag tyckte det tog några ggr att lära mig hur jag skulle knyta.
Jag har provat att knyta och har youtube:at knytinstruktioner som en liten galning :) Det är verkligen jätteroligt att jämföra olika knytningar och läsa om för- och nackdelar.

Försökt muta min son (22 mån) att få bära honom men han vill inte alls. Men han är väldigt förtjust i att hejja på när jag knyter in hans nallar :lol:

Jag är så sugen på att få sjala en liten bebis nu!
#9350397