Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av hamuchi
#9348655
När kan man börja bära barnet på ryggen? Såväl hemma som i affärer (tänker mig att det är olika). Jag har en Patapum & en hemmasydd MT. Har testat hemma med Patapumen en kortis & hon verkade trivas (7 mån gammal & väldigt "framåt" & social).
Av Nikaj
#9348658
Jag har gått på känn när det gäller det. Bär min nu trettonmånaders för det mesta på ryggen nu (utom vid sövning), men det händer att han blir ledsen (typ om någon är för närgången i kassakön...) och jag får plocka ner honom.

Det svåra med att bära på rygg är ju att man inte har den där direkta ögonkontakten med barnet. Om jag utgår ifrån att du är en lyhörd förälder skulle jag säga att när du känner dig bekväm med att ha barnet på ryggen ute, så testa! Hon kan ju fortfarande "gömma" sig mot dig om det blir för mycket.

Det sagt, så tror jag att jag läste 10 månader någonstans, utifrån barnets mentala utveckling. Men jag minns inte var, och inte vilka källor de hade.
Av lilith
#9348665
Minns inte när jag började bära på ryggen men kanske runt 8-10 månader eller så.
Tyckte det var läskigt att inte ha ögonkontakt så jag brukade ha med mig en liten spegel så att jag kunde ha koll :)
Användarens profilbild
Av Mikaela
#9348666
När jag hade sällskap bar jag andra barnet på ryggen från 3-4 veckor tror jag. Men om jag var ensam dröjde det nog till 6 månader innan jag vågade få upp honom och då helst hemma. På stan kanske han var runt 8 mån innan jag litade på att jag fick ner honom ordentligt.

Första barnet var nog ett år innan jag vågade, men hade det inte varit för henne så hade jag inte burit andra tidigare än så heller, det behövdes ett större barn att öva på för mig.
Av Sofie
#9348688
Närsomhelst!
Första barnet började jag pröva vid ungefär fem månaders ålder. Barn två och tre bar jag i sjal på ryggen från en par veckors ålder. Mest hemma, jag ville gärna stå över något mjukt när jag knöt upp och ner innan de var mer stabila i kroppen. Mest bar jag väl ändå fram tror jag. Men så smidigt att lyckas tajma in ett sovpass på ryggen och kunna fixa med tvätten eller klä på ett syskon eller annat.
Användarens profilbild
Av Jennelii
#9348758
Jag bär på ryggen hemma och M är 4,5 månader, ute är det bara om jag går ut med hunden runt hörnet. Vill ha henne på magen än på stan då hon är så liten. Hemma är det super att kunna bära på ryggen då jag ska diska, städa eller gå ner i tvättstugan
Av hamuchi
#9348774
Tack för svar! :) Läste också 10 månader någonstans. Men jag går nog på känn då, dvs bär på rygg hemma men inte i affärer än. Jag känner mig inte redo för det än, men hon är det säkert. ;)
Av Dorotea
#9348776
Jag började bära barn nr 2 på ryggen när han var 2 veckor gammal. :tumup: Han är född i januari, jag hade en bärjacka med hål på ryggen som jag använde varje gång jag skulle nånstans så vi slapp allt som har med vinteroveraller att göra. Väldigt praktiskt att ha bebisen ur vägen vid handling, hjälpa storasyskon och dylikt.

Jag gillar ryggbärande...
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?