Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av NäraHjärtat
#9345231
Jag har en 10 månaders som jag burit mycket i trikåsjal. Fram tills han var runt tre månader var han i den flera timmar om dagen och sov gärna där. Sedan började han upptäcka omvärlden och han har blivit mer och mer aktiv. Det är sällan han vill ta det lugnt och sjalen är inte alls lika poppis.
ag vill gärna ha honom där när jag städar, lagar mat eller så för jag gillar inte att lämna honom själv på. golvet och "springa runt".
Han verkar ha behov av närhet för han kryper gärna efter mig och men som sagt om jag tar upp honom spretar han bar
Jag läser om folk här som verkar bära hela tiden och jag saknar att kunna göra det.
Tror ni skulle gilla en annan sjal bättre? En annan knytning? Kommer han vilja vara i den sen eller är :mrgreen: .den tiden förbi för oss?



Ser att det är lite stavfel men min mobil vägrar redigera texten.
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
#9345240
Kan bli annorlunda länge fram men våra barn har varit mycket på golvet efter att de lärt sig krypa. Då har de varit vid mig, för att sedan ge sig iväg på äventyr på egen hand till andra rum och sedan kommit tillbaka. Sitta bredvid mig i köket i en barnstol och äta grönsaker har de också gjort i den åldern. Har de gått med på att bäras har det varit på ryggen och om de fått små mutor såsom leksaker eller mat att greja med samtidigt. Att bara hänga och titta på har inte funkat om de inte var trötta just då.
Av Nikaj
#9345279
Vill tipsa om hipseat! Som en liten "hylla" man fäster med band runt höfterna, och där man sen kan bära barnet på ett mer ergonomiskt sätt än direkt på höften. För mig har det varit perfekt när barnet vill upp, vara nära och nästa sekund vill ner igen...i all evinnerlighet :wink:
Av NäraHjärtat
#9345340
Tack för tipsen! Hipseat lät intressant, ska kolla upp det.
Jag har försökt knyta på ryggen men jag fick typ ryggskott och han bara drog mig i håret men jag får väl pröva igen.
Tror en vävd sjal vore bättre om jag ska ha honom på ryggen.
Är lite sugen på en Mai Tei också, dom verkar inte lika krångliga om man ska bära på ryggen. Idag var vi ute och gick och han somnade i sjalen, så himla mysigt :heart: Så man får väl njuta av dom tillfällena!
Användarens profilbild
Av Cayenne
#9345387
En 10-månaders vill upptäcka världen och ska utforska och lära sig massor. Ha barnet sittandes på bänken i köket om han vill vara med i matlagningen.

I övrigt är det bara bra för barn att vara på golvet och leka, och sedan kan man bära när behovet finns hos barnet. Jag har fördragit att bära barnen på ryggen i vävd sjal. Maken har tyckt bäst om sele på ryggen när han har grejat hemma.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?