Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Exem
#9344106
Jag hittar inte det optimala bärredskapet för mig o bebis :-( Det ska passa mig som är smal med lång överkropp, måste vara lätt att amma i o funka från nu.. Becon blir jag inte alls kompis med, sjal har jag inte tid med, mtn skär in i magen o J kasar redan ner efter en stund i den..

Hjälp??
Senast redigerad av Exem den fre maj 09, 2014 12:33, redigerad totalt 3 gång.
Av kelaren
#9344119
Exem skrev:Det ultimata hade kanske varit nåt med rejält midjebälte med spänne och så utbredbara axelband. Finns det tro :hmm:
Om inte annat så finns det alltid nån som kan sy!
Av Exem
#9344124
kelaren skrev:
Exem skrev:Det ultimata hade kanske varit nåt med rejält midjebälte med spänne och så utbredbara axelband. Finns det tro :hmm:
Om inte annat så finns det alltid nån som kan sy!
Jag kan sy, typ ;-), o funderade på om det går att sätta spänne på mtn men kom fram till att det kanske ändå blir för klent. Sen har den inget huvudstöd o då kan jag inte använda den när hans huvud kommer upp över kanten så då kändes det inte lönt.. Huvudstöd är nog också ett krav faktiskt!
Av kelaren
#9344133
Exem skrev:
kelaren skrev:
Exem skrev:Det ultimata hade kanske varit nåt med rejält midjebälte med spänne och så utbredbara axelband. Finns det tro :hmm:
Om inte annat så finns det alltid nån som kan sy!
Jag kan sy, typ ;-), o funderade på om det går att sätta spänne på mtn men kom fram till att det kanske ändå blir för klent. Sen har den inget huvudstöd o då kan jag inte använda den när hans huvud kommer upp över kanten så då kändes det inte lönt.. Huvudstöd är nog också ett krav faktiskt!
Det som används mest hemma nu är en hemsydd (ej av oss) mt och en hybrid-mt med spänne i midjan. Båda är vadderade i midjan och har vadderade axelband, men det är ju lätt att ändra om man syr själv.
Av Exem
#9344143
kelaren skrev:
Exem skrev:
kelaren skrev:
Exem skrev:Det ultimata hade kanske varit nåt med rejält midjebälte med spänne och så utbredbara axelband. Finns det tro :hmm:
Om inte annat så finns det alltid nån som kan sy!
Jag kan sy, typ ;-), o funderade på om det går att sätta spänne på mtn men kom fram till att det kanske ändå blir för klent. Sen har den inget huvudstöd o då kan jag inte använda den när hans huvud kommer upp över kanten så då kändes det inte lönt.. Huvudstöd är nog också ett krav faktiskt!
Det som används mest hemma nu är en hemsydd (ej av oss) mt och en hybrid-mt med spänne i midjan. Båda är vadderade i midjan och har vadderade axelband, men det är ju lätt att ändra om man syr själv.
Har vadderade axelband o trivs med det men får knyta om ofta för han kasar ner. Händer det er eller är det tygets fel? Kom på att det hade varit schysst med öljetter som på ett bälte. Kan det räcka med enkelt tyg eller tror du vadderingen är viktig för komforten?
Av Exem
#9344410
:-) Tack! Ska läsa igenom det ikväll!

Inser nu att det är axelremmarna som är problemet. Måste knyta så tight att jag får märken o ont i magen. . Finns det nån annan knytning tro? Eller nån variant på mt utan axelremsknyt?
#9344550
Exem skrev:Kan det finnas nån sele som funkar? Har haft både Beco o Patapum utan att trivas - nån smal med erfarenhet av Ergo?
Tvivlar på Ergo, funkar ypperligt på större. ;) Och vill minnas att både Ergo och Manduca inte är jättebra för mindre personer.
Vill minnas att angelpack gillas av mindre.

Tillbaka till MT. Jag får nästan alltid knyta om efter säg tio-femton minuter då de göjsat in sig. Lite "standard" med MT men dock inga problem tycker jag. Jag knyter nu om i farten men så har jag lite större barn också.
#9344631
Okej, knyta om hör till - men jag gissar att ni inte får märken på magen o ont efter ett tag :-) Får det av min ena mt, den andra är skönare men har trögare tyg o jättebreda sjalremmar som försvårar amningen (funkar finfint i den andra, kan knyta ner o upp utan att ta av min jacka tex). Kanske är det bara en vanesak.. Åh, önskar att jag hade nåt som gick snabbt o lätt att ta på, amma bekvämt i o som var skönt att bära i.
#9344668
Han är sju veckor o sitter i grodposition. Kan pussa på hjässan om jag tippar huvudet :-) Korsar remmarna på ryggen o korsar dem under hans fötter (blir över naveln på mig) o knyter på ryggen. Så de går rakt över magen..
#9344672
AislinCarys skrev:
Exem skrev:Okej, knyta om hör till - men jag gissar att ni inte får märken på magen o ont efter ett tag :-) Får det av min ena mt, den andra är skönare men har trögare tyg o jättebreda sjalremmar som försvårar amningen (funkar finfint i den andra, kan knyta ner o upp utan att ta av min jacka tex). Kanske är det bara en vanesak.. Åh, önskar att jag hade nåt som gick snabbt o lätt att ta på, amma bekvämt i o som var skönt att bära i.
Kan ringsjal kanske vara nagot for dig just nu? En bra, lattjusterad ringsjal (sa en utan vaddering i kanterna, de ar svara att justera), latt at ta pa och av, gar bra att amma bekvamt i, och skon att bara pyttis i. Och vanta med mei taien tills bebisen blir lite aldre och langre?
Låter vettigt utifrån det men jag får lätt ont i rygg o axlar. Hade en ringsjal som jag sålde pga snedbelastningen. . Finns det nån bild du kan länka till som visar hur man knyter på höfterna istället? Allt kommer längre ner när han blir större o då går det nog men nu vet jag inte hur jag ska få remmarna att stanna kvar där nere. Om du förstår? :-)
#9344761
Det jag trivdes med var annars en trikåsjal som jag knöt först och sen stoppade i bebisen i. Då kunde man gå med samma knytning hela dagen och bara spänna nån gång då och då. Jag kommer dock inte ihåg hur gammal lilleman var när jag började med det men genast blev trikåsjalen så väldigt mycket smidigare än när man försökte knyta den medan man höll bebisen. Bara en tanke även om jag förstår att sjal kanske inte lockar vid första tanken.

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?