Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9341285
kapdurk skrev:
Emma-Lisa skrev:Om du köper en enkel men rejäl vagn, typ emmaljunga/brio så tror jag inte de behöver oroa dig om den rullar som den ska, går att bromsa och fälla ihop, inte så mycket som kan krångla så länge allt sitter fast. Jag brukar köra båda barnen i vår emmaljunga scooter, det blir typ 40 kg plus packning, så 15 kg gräns tror jag inte man behöver bry sig om om man inte köper en billig paraplyvagn.
Ja så gör jag också.
3-åring åker ibland scooter och 6-åring (lätt sån) får sitta med när en blir less och vägrar gå. Men visst är det bra att känna till maxvikten ändå...
Ja, man får väl skylla sig själv om den brakar ihop. ;-) Men jag tror inte att man behöver oroa sig över att ett barn är för tungt även om det väger lite över maxvikten.
#9341311
Vi har en sån där gammal Softy och den är enkel och bra!
Argument;
Gutt med stålkorg under som ger rejält med plats.
En nätpåse på handtaget ger extra plats.
Lättkörd.
Jag som tar stora kliv sparkar inte i hjulen som på vår paraplyvagn :roll:
Inte liggläge, men mina ungar har inte haft problem att sova i den :lol:
Lill-palten åkte i den till förrförra sommaren då Räser-bebis fortfarande åkte sjal. Då kanske han vägde typ 20 kg. Nu i somras åkte båda i vagnen. En vanligt och em på snedden tvärsöver liksom. Inga problem där :tumup: och då hade vi full sommarpackning för det mesta också :wink:
Vi köpte den billigt!! på blocket. Det finns många där :tumup:
#9341353
Vi har en emmaljunga softy, stadig och bra tycker vi.
Vi har inte haft nån annan vagn så vi kan inte direkt jämföra med andra. Den håller än fast vi kört typ trettio kg barn i den från och till. Vi misshandlar den rätt bra, F får stå bak på den tunna metallkorgen ibland när hon blir trött. Men den håller ändå.
#9341366
SCSI skrev:Håller med er andra om spin - hopplös på allt annat än hårda, släta underlag - både grus och snö! Men inne i stan är den överlägsen! Det är ändå så att skulle jag behöva välja mellan våra två vagnar skulle softyn vinna. Även om sambon avskyr den för att handtaget inte går att höja. Den tar sig alltid fram! (Fast @liinalajnen - den där gröna bakåtvända vagnen vi lånade nån dag för en evighet sen i Västervik, det är nog den skönaste sittvagn jag kört!)
Bild
Ja den kan jag verkligen rekommendera =)
#9341370
Lee-nah skrev:
SCSI skrev:Håller med er andra om spin - hopplös på allt annat än hårda, släta underlag - både grus och snö! Men inne i stan är den överlägsen! Det är ändå så att skulle jag behöva välja mellan våra två vagnar skulle softyn vinna. Även om sambon avskyr den för att handtaget inte går att höja. Den tar sig alltid fram! (Fast @liinalajnen - den där gröna bakåtvända vagnen vi lånade nån dag för en evighet sen i Västervik, det är nog den skönaste sittvagn jag kört!)
Bild
Ja den kan jag verkligen rekommendera =)
wow!! :love:
#9341417
kapdurk skrev:
Emma-Lisa skrev:Om du köper en enkel men rejäl vagn, typ emmaljunga/brio så tror jag inte de behöver oroa dig om den rullar som den ska, går att bromsa och fälla ihop, inte så mycket som kan krångla så länge allt sitter fast. Jag brukar köra båda barnen i vår emmaljunga scooter, det blir typ 40 kg plus packning, så 15 kg gräns tror jag inte man behöver bry sig om om man inte köper en billig paraplyvagn.
Ja så gör jag också.
3-åring åker ibland scooter och 6-åring (lätt sån) får sitta med när en blir less och vägrar gå. Men visst är det bra att känna till maxvikten ändå...
Det var ju en p&t som brakade i tester när de la i maxvikt för nåt år sen. De hävdade att man fattar att man inte belastar så.
#9341425
litensoetis skrev:
Lee-nah skrev:
SCSI skrev:Håller med er andra om spin - hopplös på allt annat än hårda, släta underlag - både grus och snö! Men inne i stan är den överlägsen! Det är ändå så att skulle jag behöva välja mellan våra två vagnar skulle softyn vinna. Även om sambon avskyr den för att handtaget inte går att höja. Den tar sig alltid fram! (Fast @liinalajnen - den där gröna bakåtvända vagnen vi lånade nån dag för en evighet sen i Västervik, det är nog den skönaste sittvagn jag kört!)
Bild
Ja den kan jag verkligen rekommendera =)
wow!! :love:
Ja den är jättefin!
#9341426
Kyltsi skrev:
Lee-nah skrev: Bild
Ja den kan jag verkligen rekommendera =)
:love: V I L L .H A .D E N :love:
Vad är det för vagn? Hur rymlig är en sån vagn?
Det är en Emmaljunga från 1976. Just den här modellen är ganska vanlig men färgen är ovanligare. (Sett typ tre stycken under mina 7 år som aktiv medlem i retrovagnssammanhang)

Jag skulle säga att den är rymlig. Jag har kört två barn i den samtidigt utan problem (Tror de var 3 och 4. Eller 2 och 3... =)
#9341503
Jag tycker Brio Sitty är mer lättkörd än EL Softy. Har haft båda, och Softyn upplevde jag som framtung. Annars hade den bättre korg och viloläge än Sittyn. Själv är jag ute efter en väldigt rymlig men smidig 3hjuling. Gärna med punkterigsfria hjul och bra lastmöjligheter.
#9341518
Isadora skrev:Jag tycker Brio Sitty är mer lättkörd än EL Softy. Har haft båda, och Softyn upplevde jag som framtung. Annars hade den bättre korg och viloläge än Sittyn. Själv är jag ute efter en väldigt rymlig men smidig 3hjuling. Gärna med punkterigsfria hjul och bra lastmöjligheter.
Babyjogger?
#9341520
Andelle skrev:
Isadora skrev:Jag tycker Brio Sitty är mer lättkörd än EL Softy. Har haft båda, och Softyn upplevde jag som framtung. Annars hade den bättre korg och viloläge än Sittyn. Själv är jag ute efter en väldigt rymlig men smidig 3hjuling. Gärna med punkterigsfria hjul och bra lastmöjligheter.
Babyjogger?
Ja, jag tror det. Men kan inte bestämma mig för vilken av dem.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?