Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9341188
Vi har en Brio Spin. Svängbara hjul och lättkörd. Fungerade helt godkänt även i snö och på skogspromenaden. Tre lutnings lägen så det går bra att sova skönt. En matkasse får plats i varukorgen.
Innan vi köpte den tänkte jag att suflett nog inte behövs men dottern ber gärna om taket när det blåser lite så den har blivit använd. (Och dessutom kan man i nerfällt läge använda den som lite extra förvaring).
Köpte en i princip ny för 1000 kr på blocket. Så en lite mer begagnad borde kunna vara billigare.
#9341192
Tycker både sitty, softy och kimi är bra. De första två är lätt att hitta äldre modeller billigt. (Har köpt flera på loppis för 50-100:- inkl suflett. Kimi har (oftast) hel varukorg vilket är en fördel. Dessutom bra viloläge. Spin är också rätt bra om man vill ha svängbara hjul. Vilket jag tycker man klarar sig bra utan. *retrovagnsnörd*
#9341214
alta skrev:Vi har en Brio Spin. Svängbara hjul och lättkörd. Fungerade helt godkänt även i snö och på skogspromenaden. Tre lutnings lägen så det går bra att sova skönt. En matkasse får plats i varukorgen.
Innan vi köpte den tänkte jag att suflett nog inte behövs men dottern ber gärna om taket när det blåser lite så den har blivit använd. (Och dessutom kan man i nerfällt läge använda den som lite extra förvaring).
Köpte en i princip ny för 1000 kr på blocket. Så en lite mer begagnad borde kunna vara billigare.
Jag tycker inte att spin fungerar i snö överhuvudtaget. Jag gillar den annars, men vid snö får det stanna hemma.
#9341223
Håller med er andra om spin - hopplös på allt annat än hårda, släta underlag - både grus och snö! Men inne i stan är den överlägsen! Det är ändå så att skulle jag behöva välja mellan våra två vagnar skulle softyn vinna. Även om sambon avskyr den för att handtaget inte går att höja. Den tar sig alltid fram! (Fast @liinalajnen - den där gröna bakåtvända vagnen vi lånade nån dag för en evighet sen i Västervik, det är nog den skönaste sittvagn jag kört!)
#9341248
Jag älskar min Emmaljunga softy, tycker det är så skönt gung på den. Den o brio sitty är väl ungefär lika men jag gillar Emmaljunga bättre än brio, är väl en smaksak. Nu är ju Linus 10 år så det var ett tag sen jag körde den ;) kanske har kommit nåt roligare men jag gillar den o bor i Norrland så den är körd i snö o så utan problem, brukar vara billiga på blocket.
#9341261
AislinCarys skrev:
litensoetis skrev:
Kyltsi skrev:De flesta vagnar är inte testade för mer än 15kg tyvärr.
En Mountain Buggy Urban Jungle är verkligen underbar vagn tycker jag, inte liten som en sulky direkt men fungerar i alla underlag, rullar nästan av sig själv och har en maxvikt på 25kg(och de äldre har Maxvikt på 35kg.) Går att fynda till riktigt bra pris på blocket. Eller Swift, lite mindre än UJ och tar också 25kg, lite sämre i terräng, men rullar bra den med i de flesta underlag.
Fast är inte ute efter en vagn-vagn direkt, utan mer en väldigt simpel för transport dit vi ska liksom. behöver inte massa fancy grejer på, dessutom var den ju sviiindyr(i mina ögon), även dyr begagnad kan jag tänka. vet inte om jag vågar köpa begagnad heller, kanske är något dolt fel.
Jag gillade verkligen vår Mountain Buggy (Terrain), enda problemet var väl att den inte fälls ihop så smidigt. Lätt att fälla ihop, men är bökigare att hantera ihopfälld. Det går att skaffa ersättningsdelar till dem lätt, och den är oerhört stabil (våran är väl närmare 15 år gammal nu, så den fick över 10 års användning och mycket oöm hantering), nästan omöjlig att ha sönder, och få grejer som kan gå sönder )framför allt utan att du ser det, den är liksom vad den är, rätt fram, alluminium och kanvas, typ). Vår var begagnad, fick den av en bekant. De köps ofta begagnade här. Oerhört smidig att styra, och klarar som sagt all terräng, och upp och nedförsbackar. Inga extra detaljer, utom det där bältet typ som hänger från styret. Praktiskt att ha om handleden om du går nerför en brant backe, eftersom det garanterar att du inte tappar taget om vagnen, och kan också användas att hålla i för äldre barn. Och den öppna metallkorgen undertill (om jag valt hade jag hellre haft vattensäkert tyg där), ett löst regnskydd och ett löst solskydd.
Förstår inte vad du menar med vagn vagn riktigt. För mig är UJ just enkel transport utan en massa lullull, som rullar lätt och bra överallt. Den håller bra kvalité och finns som sagt att ofta fynda till riktigt bra priser på begagnatmarknaden. Och reservdelar finns att köpa om något skulle behöva bytas.

Hur mycket har du tänkt att vagnen får kosta? Är begagnat alltså uteslutet? (tänkte på att du skrev att du inte visste om du vågade köpa begagnat)
#9341265
Kyltsi skrev:
AislinCarys skrev:
litensoetis skrev:
Kyltsi skrev:De flesta vagnar är inte testade för mer än 15kg tyvärr.
En Mountain Buggy Urban Jungle är verkligen underbar vagn tycker jag, inte liten som en sulky direkt men fungerar i alla underlag, rullar nästan av sig själv och har en maxvikt på 25kg(och de äldre har Maxvikt på 35kg.) Går att fynda till riktigt bra pris på blocket. Eller Swift, lite mindre än UJ och tar också 25kg, lite sämre i terräng, men rullar bra den med i de flesta underlag.
Fast är inte ute efter en vagn-vagn direkt, utan mer en väldigt simpel för transport dit vi ska liksom. behöver inte massa fancy grejer på, dessutom var den ju sviiindyr(i mina ögon), även dyr begagnad kan jag tänka. vet inte om jag vågar köpa begagnad heller, kanske är något dolt fel.
Jag gillade verkligen vår Mountain Buggy (Terrain), enda problemet var väl att den inte fälls ihop så smidigt. Lätt att fälla ihop, men är bökigare att hantera ihopfälld. Det går att skaffa ersättningsdelar till dem lätt, och den är oerhört stabil (våran är väl närmare 15 år gammal nu, så den fick över 10 års användning och mycket oöm hantering), nästan omöjlig att ha sönder, och få grejer som kan gå sönder )framför allt utan att du ser det, den är liksom vad den är, rätt fram, alluminium och kanvas, typ). Vår var begagnad, fick den av en bekant. De köps ofta begagnade här. Oerhört smidig att styra, och klarar som sagt all terräng, och upp och nedförsbackar. Inga extra detaljer, utom det där bältet typ som hänger från styret. Praktiskt att ha om handleden om du går nerför en brant backe, eftersom det garanterar att du inte tappar taget om vagnen, och kan också användas att hålla i för äldre barn. Och den öppna metallkorgen undertill (om jag valt hade jag hellre haft vattensäkert tyg där), ett löst regnskydd och ett löst solskydd.
Förstår inte vad du menar med vagn vagn riktigt. För mig är UJ just enkel transport utan en massa lullull, som rullar lätt och bra överallt. Den håller bra kvalité och finns som sagt att ofta fynda till riktigt bra priser på begagnatmarknaden. Och reservdelar finns att köpa om något skulle behöva bytas.

Hur mycket har du tänkt att vagnen får kosta? Är begagnat alltså uteslutet? (tänkte på att du skrev att du inte visste om du vågade köpa begagnat)
vår budget har egentligen inte plats alls för ett vagnköp men nu är det så illa tvunget ändå. helst får den ju vara gratis, men jag har faktiskt en begagnad på gång :) köper isf från någon jag litar på än från en helt okänd på blocket som givetvis inte nämner några skavanker för dom vill ju ha sina grejer sålda. så jag hoppas att detta köpet kommer bli bra, jag uppdaterar tråden när det är genomfört så får vi se.

tack för dina svar! =)
#9341267
AislinCarys skrev:
litensoetis skrev:
Kyltsi skrev:De flesta vagnar är inte testade för mer än 15kg tyvärr.
En Mountain Buggy Urban Jungle är verkligen underbar vagn tycker jag, inte liten som en sulky direkt men fungerar i alla underlag, rullar nästan av sig själv och har en maxvikt på 25kg(och de äldre har Maxvikt på 35kg.) Går att fynda till riktigt bra pris på blocket. Eller Swift, lite mindre än UJ och tar också 25kg, lite sämre i terräng, men rullar bra den med i de flesta underlag.
Fast är inte ute efter en vagn-vagn direkt, utan mer en väldigt simpel för transport dit vi ska liksom. behöver inte massa fancy grejer på, dessutom var den ju sviiindyr(i mina ögon), även dyr begagnad kan jag tänka. vet inte om jag vågar köpa begagnad heller, kanske är något dolt fel.
Jag gillade verkligen vår Mountain Buggy (Terrain), enda problemet var väl att den inte fälls ihop så smidigt. Lätt att fälla ihop, men är bökigare att hantera ihopfälld. Det går att skaffa ersättningsdelar till dem lätt, och den är oerhört stabil (våran är väl närmare 15 år gammal nu, så den fick över 10 års användning och mycket oöm hantering), nästan omöjlig att ha sönder, och få grejer som kan gå sönder )framför allt utan att du ser det, den är liksom vad den är, rätt fram, alluminium och kanvas, typ). Vår var begagnad, fick den av en bekant. De köps ofta begagnade här. Oerhört smidig att styra, och klarar som sagt all terräng, och upp och nedförsbackar. Inga extra detaljer, utom det där bältet typ som hänger från styret. Praktiskt att ha om handleden om du går nerför en brant backe, eftersom det garanterar att du inte tappar taget om vagnen, och kan också användas att hålla i för äldre barn. Och den öppna metallkorgen undertill (om jag valt hade jag hellre haft vattensäkert tyg där), ett löst regnskydd och ett löst solskydd.
det är lite så jag tänker att den måste vara smidig och nätt ihopfälld då vi bor så trångt, så den kommer vara ihopfälld varje gång inomhus i vår lilla hall. mycket det som spelar in, sen känns det lite läskigt med en trehjuling, kan den inte välta?
nåja, har en vagn på gång som jag hoppas blir bra, annars går det ju alltid att kika vidare. tack för ditt svar! =)
#9341268
Om du köper en enkel men rejäl vagn, typ emmaljunga/brio så tror jag inte de behöver oroa dig om den rullar som den ska, går att bromsa och fälla ihop, inte så mycket som kan krångla så länge allt sitter fast. Jag brukar köra båda barnen i vår emmaljunga scooter, det blir typ 40 kg plus packning, så 15 kg gräns tror jag inte man behöver bry sig om om man inte köper en billig paraplyvagn.
#9341271
Emma-Lisa skrev:Om du köper en enkel men rejäl vagn, typ emmaljunga/brio så tror jag inte de behöver oroa dig om den rullar som den ska, går att bromsa och fälla ihop, inte så mycket som kan krångla så länge allt sitter fast. Jag brukar köra båda barnen i vår emmaljunga scooter, det blir typ 40 kg plus packning, så 15 kg gräns tror jag inte man behöver bry sig om om man inte köper en billig paraplyvagn.
Ja så gör jag också.
3-åring åker ibland scooter och 6-åring (lätt sån) får sitta med när en blir less och vägrar gå. Men visst är det bra att känna till maxvikten ändå...
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?