Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av dittesimone
#9340702
Någon som har erfarenhet av att bära tvillingar? Sjal? Dubbelsele? Behöver man ha en vävd sjal fån början då tyngden blir större....
Har en mängd frågor och undrar om det finns någon där ute som har erfarenhet? Tyckte att sjal/sele var räddaren i nöden med sonen så det vore bra att hitta ett sätt att kunna bära båda när dom kommer.
Av lillle
#9346006
Jag väntar också tvillingar (till sommaren) och har en 13 mån dotter. Bar henne först i sjal sedan i en ergo och både hon och jag älskade det. Nu är jag för trött i ryggen och fogarna för att bära men hennes pappa bär henne ibland i selen.

Vill verkligen bära även tvillingarna, och gärna samtidigt om det går. Så jag har lite ytterligare frågor:

Behöver man längre trikåsjal om man ska bära båda i samma sjal i början? (har en 4,6m)
Hur sätter man dom då?
Hur länge kan man göra det ungefär? Känns lite bökigt med spädbarnsinlägget i ergon på ryggen...kan man ens ha så små barn på ryggen? Eller finns nån annan sele som passar bättre (så storasyster får fortsätta ha ergon)?
Kan man även ha två trikåsjalar bredvid varandra?

Skulle gärna vilja ha tips på bilder och instruktioner för tvillingar!
Användarens profilbild
Av Summer
#9346039
Vi har mest burit varsin. Annars tyckte jag beco gemini på ryggen funkade bra tidigt och en trikå på magen. Knöt trikån, satte på selen, i med bebis i selen, sedan i med bebis i trikån. Jag har alltid burit upprätt.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?