Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av marmite
#9336871
Läste ngn testet? Lite irriterande att de blandat ergonomisk och "baddräktsmodell" hejvilt. Bäst i test blev Britax som inte har bred sittyta trots att de poängterade hur viktigt det var för små barn med rätt stöd... Både Manduca och Gemini fick anmärkningar på att benöppningarna inte gick att göra tillräckligt små så att ett litet barn kunde falla ut. Jag förstår inte hur? Man spänner ju selen och om varken förälder eller barn är gjord av inoljad teflon så går det ju inte att glida ut genom en benöppning..?
#9336947
kapdurk skrev:Kan inte låta bli att lägga in den här bilden från Lady Dahmer. :lol:

Bild
:app: jag gillar såna bildjämförelser.

Har inte läst testet men det låter inte som en rättvis jämförelse mellan selena och inte som om de verkligen testat dem. Har de placerat en docka i selen och sen dragit ut dem ur benhålet (hur de nu skulle lyckas med det)?
Av nano
#9337341
Förlåt men "inoljad teflon" :Hahaa: :app:
#9338079
Ibland funderar jag över hur testerna görs? Rent krasst är det ju en bra mycket större risk med en bärsele - oavsett vilken - att man som bärare faller än att bebis ska "glida" ur en manduca eller gemini. Med den typen av katastroftänk så borde de ju rimligtvis även tycka att barnvagnar generellt är osäkra eftersom en kraftig vind kan ta tag och välta den.....och barnet falla ur. Förstår inte hur de lyckats få ur ett barn som satts i rätt i en manduca genom benhålet om jag ska vara ärlig. Känns som om man skulle behöva dra och lirka. Inget man som bärare skulle märka alls :shock: :Hahaa: .
Av p_sarah
#9338098
Konsumentverkets rekommendationer står säkert bakom: http://www.konsumentverket.se/Vara-omra ... /Barselar/

Jag får den obehagliga känslan av att det är en persons personliga tyckande som ligger bakom det där med benhålen (på Konsumentverket alltså). En helt okunnig person har fått i uppdrag att sammanfatta riktlinjer kring bärselar och sätter sig och skriver ihop lite på känn genom att titta på typ bilder på modellerna, inte genom att prova :|
Användarens profilbild
Av marmite
#9338114
Det irriterar mig som tusan att folk läser de här testerna och fattar beslut efter dem! Jag har lånat ut min gemini till vänner med småttingar... Om de frågar kommer jag ju säga att jag upplever den som säker men det känns ändå lite sådär :roll:

Ja, funderar verkligen på hur de lyckats dra ut ett barn genom benhålet... Nog för att spädbarn är böjliga men här måste ju de i så fall dra i ett ben och sen fått ut överkropp, armar, huvud och det andra benet i ett slurp liksom? Lite som en askomplicerad förlossning...
#9338117
marmite skrev:Det irriterar mig som tusan att folk läser de här testerna och fattar beslut efter dem! Jag har lånat ut min gemini till vänner med småttingar... Om de frågar kommer jag ju säga att jag upplever den som säker men det känns ändå lite sådär :roll:

Ja, funderar verkligen på hur de lyckats dra ut ett barn genom benhålet... Nog för att spädbarn är böjliga men här måste ju de i så fall dra i ett ben och sen fått ut överkropp, armar, huvud och det andra benet i ett slurp liksom? Lite som en askomplicerad förlossning...
:lol:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?