Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av nov14
#9334934
hej!
jag har länge varit intresserad av att bära i sjal. men det finns ju så många olika sorter och märken. vad ska man välja? spelar det någon roll om det är sommar, vinter barn? jag har ingen erfarenhet men har tid på mig att öva. finns det någon sjal man kan ha från start och så länge man bär eller måste man byta efter ett tag? hur gör man för att amma i sjalen?
Användarens profilbild
Av ZaZi
#9334959
Det viktigaste tycker jag är att du väljer en sjal du tycker känns skön i vävningen och är vacker! :loving: Välj en vävd sjal så har du lång användningstid på sjalen. Den kan du använda från start. Kolla om det finns någon sjalträff i ditt område (finns egen rubrik för sjalträffar) så du kan få känna lite på olika varianter.
Av Jos
#9334968
Jag tyckte vävd sjal var betydligt svårare att både knyta och sätta i barnet i i början, så mitt råd skulle ändå vara att skaffa en trikåsjal till de första månaderna och byta till vävd senare. En begagnad trikåsjal kostar inte så mycket, och du kan ju sälja den vidare sen.
Av LillaGrodan
#9336251
Jag rekommenderar också vanlig lång trikåsjal till nyfödd och nybörjare. Jag är inne på mitt tredje "helburna" barn och valde ändå trikåsjal fösta månaderna för att det är så himla praktiskt. Mina favoriter är sino från looma och mam eco. Mam eco är stadig och avlastar fint länge för att vara trikå. Sinon är tunn och sval (men relativt stadig för att vara så pass tunn).

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?