Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Fridus
#9326147
Hej,
Vi ska resa till Thailand och nu undrar jag lite över att
bära vår snart 2åring.. I vad? Vill ha något enkelt smidigt
och svalt att bära i tex på strandpromenad, utflykt etc.
Tips?
Har haft sjalar innan men nu vill jag gärna ha något liknande
bilden på förstasidan där ett barn bär sin docka, men vad heter det?
(Typ en bit tyg med två remmar) och funkar det för en tvååring och är det
bekvämt nog för mig? Som tar lite plats och väger lite.
Tack för hjälpen och ursäkta okunskapen ;)
Användarens profilbild
Av Andelle
#9326153
Menar du en meitai? Ja de brukar vara svala och smidiga, personligen tycker jag sele är enklare med ett stort barn som vill ner och upp ofta men det är nog en smaksak.
Av LillaGrodan
#9326175
Jag skulle ha använt bärsele, men som ovanstående säger så är det ju en smaksak.
Av Fridus
#9326184
Ok tack :)
Tips på bra bärsele för 2åring som inte tar allt för mycket plats eller vikt?
Har kollat på en little Life s2 något som är som en ryggsäck men den är upp till 15kg eller 2år eller nåt åt det hållet.. Vad är bra att tänka på?
Av mammatillE
#9326185
En tula toddler eller wompat toddler! Tula är en bra sele men blir ibland för stor för smala föräldrar. Kan prova tula toddler på knyt an i sthlm tror jag. Wompat är underbar och rejäl även till min långa 3 åring. Dessutom fiiin :loving:

Jag tycker inte du ska satsa på ryggsäcksmodell/bärstol . Tror sele blir smidigare (små att bära med sig) och dessutom kan du använda den åtminstone 1,5 år till.
Användarens profilbild
Av Andelle
#9326205
Den såg väldigt stor och klumpig ut, bärstol tycker jag är ganska långt ifrån sjal och de passar nog bäst i ett kallare klimat.

Jag har testat ganska många bärselar och det är svårt att tipsa andra utan att veta om kroppsform och storlek. Vad som passar mig funkar kanske inte alls på dig. Kika på en sele som inte är alltför omslutande, vanligtvis hade jag föreslagit en toddlersele men det är mycket tyg och kanske är det viktigare att den är sval än att den avlastar jättebra?
Patapum toddler brukar gå att hitta begagnad till ok pris, men även ergo och Manduca borde räcka till en nästan tvååring. Tula toddler gillar många med större barn men iom att den har större panel (för att avlasta bättre) blir den nog lite varmare.
Av LillaGrodan
#9326210
Om du inte är jättelång TS så tänker jag lite på en Boba2G. Går att få tag på till ett helt ok pris och för att fungera till även lite större barn så tycker jag att den är rätt lätt och smidig.
Av Fridus
#9326339
Tack alla!
Jag är lång och small.
Den som ser ut som jag hade tänkt mig är beco gemini, men det kanske inte alls är smidigt?
Toddlervarianterna känns ju intressanta nu när jag har kollat lite men skillnader mellan patapum, Tula och wompat?
Och jag såg en annons här som jag skrev på men var hittar man dem annars och hinner få dem denna veckan? Åker på lör..
Tack för att ni hjälper till :)
Användarens profilbild
Av Andelle
#9326359
Fridus skrev:Tack alla!
Jag är lång och small.
Den som ser ut som jag hade tänkt mig är beco gemini, men det kanske inte alls är smidigt?
Toddlervarianterna känns ju intressanta nu när jag har kollat lite men skillnader mellan patapum, Tula och wompat?
Och jag såg en annons här som jag skrev på men var hittar man dem annars och hinner få dem denna veckan? Åker på lör..
Tack för att ni hjälper till :)
Beco geminin sålde jag när min dotter var 9-10 månader, den kändes mer som en bebissele. Dessutom är den vadderad och väldigt varm. Hur stort är ditt barn? Bor du så att du kan prova i butik?
Av Fridus
#9326364
Ja, tack insåg också det efter jag har kollat runt på bilder i eftermiddag.. Bor ju norr om Gbg men vet inte var och vilken butik som har
Wompat toddler och/eller patapum toddler? Eller butik som har liknande?
Wompat finns inte i Sverige eller? Har inte hittar nåt, hade vi inte haft så bråttom med att få hem den kunde jag fixat i UK men nu behöver jag ju denna veckan :o
Användarens profilbild
Av Andelle
#9326368
Fridus skrev:Ja, tack insåg också det efter jag har kollat runt på bilder i eftermiddag.. Bor ju norr om Gbg men vet inte var och vilken butik som har
Wompat toddler och/eller patapum toddler? Eller butik som har liknande?
Wompat finns inte i Sverige eller? Har inte hittar nåt, hade vi inte haft så bråttom med att få hem den kunde jag fixat i UK men nu behöver jag ju denna veckan :o
Finns bara Babykoncept kvar här i Gbg och utbudet är litet, Babyproffsen brukar väl ha Ergo. Störst chans har du nog att hitta begagnat.
Användarens profilbild
Av Kesti
#9328354
Jag har en mei tai i bambuviskos/bomull till salu som är sval och praktisk. Den var min bärfavorit i somras när mina barn var 2,5. Bor norr om GBG jag också om du vill komma och prova!
Användarens profilbild
Av Andelle
#9328360
Kesti skrev:Jag har en mei tai i bambuviskos/bomull till salu som är sval och praktisk. Den var min bärfavorit i somras när mina barn var 2,5. Bor norr om GBG jag också om du vill komma och prova!
TS åkte igår, hoppas hen fick fatt i nått bärdon :D

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?