Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bara Anna
#9322139
En total noob-fråga jag vet - men jag har helt enkelt inte hittat någon bra förklaring eller film via youtube som visar tydligt så att jag fattar.....
Vi har köpt en Beco Soleil med spädbarns-ilägg till och även om Makaron ännu inte är född så tror jag vi kommer att trivas riktigt bra med den! MEN, vad jag nu funderar på är: En nyfödd skall ju inte sitta med benen utanför selen som jag har fattat det, eller hur? Hur är det bäst att de sitter med benen då? Med knäna uppdragna innanför selen, eller?
Användarens profilbild
Av Bara Anna
#9322206
Tack Lee-nah, men det var just den filmen jag kikat på och jag tycker inte jag kan se hur bebisen/dockan sitter med sina ben och fötter... Läste någonstans om grodposition och att knä skall vara högre än rumpa. Stämmer det?
Av Sofie
#9322209
En helt nyfödd drar upp benen som en liten groda så fort man lyfter hen :)
Så de har självmant knäna i typ navelhöjd. Jag tror det kommer ge sig när er Makaron är född :loving:
Användarens profilbild
Av Lee-nah
#9322252
Bara Anna skrev:Tack Lee-nah, men det var just den filmen jag kikat på och jag tycker inte jag kan se hur bebisen/dockan sitter med sina ben och fötter... Läste någonstans om grodposition och att knä skall vara högre än rumpa. Stämmer det?
Ah =)

Grodpositionen är mest för att fördela vikten jämt över större del av kroppen (än bara skrevet). Så det blir mindre belastning. Minibebisar har dock automatiskt benen uppdragna och i sele hamnar tyngden över hela rumpan och inte bara skrevet. Jag tror det är viktigast att hen sitter bra och fötterna inte är vinklade konstigt eller att all tyngd hamnar på fötterna utan på rumpan.
När hen sen blir äldre och ni kör på sele/sjal med grodpositionsläge så är det bra att tänka på det där med knäna högre än rumpan och allt sånt =)
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?