Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av crusenier
#9319073
Jag vill köpa en vävd sjal som funkar från väldigt tidigt och sedan ett bra tag framöver. Jag är nybörjare men bar mitt första barn i trikåsjal och tyckte att det var okej ett tag men han var både stor och väldigt rörlig så jag tyckte att det blev svajigt rätt fort.
Finns det någon (vilken?) vävd sjal som passar ändå från början och som sedan kan användas en tid framåt?
Vilka knytningar rekommenderar ni till en liten bebis de första månaderna? Och hur tusan får man till sjalamning som så många pratar om?

Vet inte ens om jag lade tråden i rätt forum?
Av LillaGrodan
#9319483
Man eco rekommenderar jag :heart: . Stadig för att vara trikå. Amning är jag fel person att råda. Har inte kommit överens med att amma i sjal trots att det blivit tre helburna barn :mrgreen: .
Användarens profilbild
Av SCSI
#9319494
ALLA vävda funkar från nyfödd, men jag tänker att man inte vill ha för mkt tyg i början. Av de sjalar jag haft skulle jag nog föredragit bambusjalen från natibaby till nyfödd, den var tunn och mjuk, eller möjligen didmos indio. Girasol är gosig, och många gillar ellevill-sjalarna till småttingar.
Jag ammade mkt i sjal, både trikå och vävd. Jag lossade bara knytningen lite så att barnet satt längre ner. Aningens flexibla bröst underlättar. :tumup:
Av LillaGrodan
#9319505
Oj, läste fel. Trodde du frågade efter stadig trikå som höll relativt länge :-). Ingosad easycare tycker jag fungerar jättebra till nyföding.
Av litensoetis
#9321220
jag hade hoppediz supertunna sjal, funkade perfekt tyckte jag. har även en zara men tycker att knytningen lossnar lite efter ett tag, den töjs liksom ut lite så att man får spänna om rätt ofta(kanske bara jag som är drabbad, vet inte). har lite olika sjalar men allra först hade jag hoppediz som sagt och den tyckte jag var jättebra, lättknuten och mjuk =)

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?