Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Akribi
#9317303
Hej! Jag har en två-veckorsbebis som vill amma i låååååånga sessioner, och vissa dagar när jag gissar att han håller på och stimulerar fram mer bröstmjölk blir det ännu längre amningar, det tar liksom aldrig slut känns det som. Vad som verkligen skulle underlättat är om jag kunde amma honom i sjal, och jag har införskaffat en ringsjal för detta ändamål (jag försökte amma honom i knytsjal först, men tyckte det kändes konstigt att ha honom så långt nerhissad som man måste för att det skulle funka) men jag lyckas inte få till det. Han blir liksom intryckt i bröstet istället för att huvudet hissas upp i rätt höjd liksom. Jag fattar inte vad jag gör för fel, och känner mig rätt förtvivlad, har jag köpt en sjal till helt i onödan nu? Jag har också en tri-cotti som man också ska kunna amma i sägs det, men jag vet inte alls hur och har inte sett några instruktioner till det någonstans.

Snälla hjälp mig!

(Jag vet att det finns ett speciellt amningsforum, men jag tänkte att om jag postar detta här så är det större chans att fler ser min tråd och att jag kan få hjälp kanske? Men det är självklart upp till moderatorerna att flytta min tråd om det strider mot reglerna att göra så här)
Användarens profilbild
Av camsch
#9317349
Ang att skaffa sjal i onödan så älskade jag ringsjalen om inte annat lite senare då barnet var i "upp och ner" åldern då de växlar mellan att bli burna och att gå själva. Så det behöver inte vara i onödan även om du inte får till amningen.

Jag är inte expert på området, men jag ammade en hel del med ringsjalen till att stödja kroppen och så använde jag arm under huvudet istället. Då fick jag i alla fall en arm ledig och kunde gå omkring.
För liten bebis är det bra att vika ringsjalen på mitten på längden så att det blir en ficka som bebis har kroppen i, alternativ bär japanskt (men det är jag inte så säker på fungerar med liten bebis och amning).
Av Akribi
#9317682
Tack för att du ger mig hopp! :heart: Jag tycker verkligen det känns så svårt det här med sjalar, dessutom fick jag kejsarsnitt, så jag kan inte bära så länge utan att det börjar göra ont i snittet. Det blir så svårt att öva in sjalandet då, och det känns som att det verkligen behövs övas, både jag och bebisen.

Det där med att vika sjalen på mitten på längden fattade jag inte... Och vad är att bära japanskt?
Av grodlaret
#9317723
Det finns trådar om du söker på forumet och videos på youtube. Blev aldrig superhaj på att amma i sjalen men löste det när det knep och jag hade två barn hemma. Om du verkligen vill så tror jag att du kommer långt med att öva och ge er lite mer tid. Ni kommer bli proffsigare båda två allteftersom. Jag tyckte det funkade bäst när jag fick till det med bebis ammande i vaggposition. Hoppas det finns fler därute med tips. Oavsett så kommer sjalarna säkert till användning längre fram. Det går att bära länge. Lycka till! :tumup:
Användarens profilbild
Av camsch
#9317748
Kan tyvärr inte länka då jag är på mobil, men googla vagga i ringsjal eller amma i ringsjal så finns både instruktioner och bilder. Det jag menade med vika på längden är att när barnet ligger ned så behöver det även finnas tyg under och på insidan mellan barnet och den vuxna. Genom att vika på längden så kan man få till det lite lättare.
Användarens profilbild
Av SCSI
#9317777
Som många andra blev jag mer kompis med ringsjalen när ungen hade mer styrka och balans, men från 2-3mån nånstans bar jag en del "japanskt" i den (sök på forumet, ska finnas en länk till bra beskrivning). Minns inte om jag fick till amning i den, dock.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?