Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur positiv är din sambo till sjalar/selar?

Bär lika mycket som jag
34
33%
Bär i sele men inte i sjal
36
35%
Bär sällan i sele/sjal
21
20%
Jag mörkar nya sjalinköp...
12
12%
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
#225480
Han är minst sagt ointresserad. :x
Användarens profilbild
Av Mi
#225481
Tja, alltså min sambo är väldigt positiv till att jag bär :lol: Men han tar nog inte initativet till att bära själv. Han bär nog mer på semestern där det oftast är lite knepigare att ha vagn med sig (då i sele i Grekland) Hemma i Sverige bär han på armen :roll:
Användarens profilbild
Av Kusmi
#225493
Han bär i Ergo och ibland i sjal om jag knyter. Fast han är helt klart en Ergo pappa.
Användarens profilbild
Av Eld77
#225494
Kramus bär lika mycket som jag de dagar båda är hemma, och han föredrar sjal framför Ergo.
Av Alina75
#225497
Mi skrev:Tja, alltså min sambo är väldigt positiv till att jag bär :lol: Men han tar nog inte initativet till att bära själv. Han bär nog mer på semestern där det oftast är lite knepigare att ha vagn med sig (då i sele i Grekland) Hemma i Sverige bär han på armen :roll:
Exakt så är min man!!! I skogen eller på resa kan jag få honom att bära i Ergon men han skulle aldrig ta på sig den och gå på stan... Och utan hjälpmedel kan han kånka och kånka. suck...
Användarens profilbild
Av Empy
#225507
Han är väldigt positiv till sjalar/selar. :!: :D

Han har burit Alve mer än jag. Det är tex alltid han som bär ute på stan.
Han är mest förtjust i trikåsjalen och jag har inte riktigt fått honom att gå över till vävd sjal och mei tai/patapum, men det kommer nog.

Han tycker knytningarna har varit komplicerade så vi måste nog träna lite på den vävda sjalen.

Vi är väldigt samspelta i vår roll som föräldrar. Vi gillar sjalar, närhet, samsovning, långtidsamning, att vara hemmaförälder och väljer bort barnvagn, spjälsäng, barnvakt osv.

Han har även varit mycket föräldraledig. Vi var tex hemma båda två till Alve var 4 månader.
Användarens profilbild
Av Alven
#225524
Jag vet inte vad jag ska rösta på... min man bär i Ergo hyffsat ofta, men nog mörkar jag sjalinköp ibland... :D Han tycker också att vi ska skaffa syskonvagn. Inte för att han tycker att vi behöver en, utan för att "alla andra har det"... :roll:
Användarens profilbild
Av mian
#225534
Min sambo bär lika mycket som mig. Och i sjal eftersom vi inte har någon sele.

Det är klart att jag tidsmässigt bär mer just nu eftersom det är jag som är föräldraledig, men på kvällar och helger snor han Emil och sjalar, både ute och inne :D

Den svarta Mobyn är numera hans, jag får inte sälja den och knappt använda den heller :wink: Den oliva gåsen kommer nog att bli beslagtagen av sambon när han ger upp med Mobyn. Tur jag har en till 8)
Användarens profilbild
Av mejamy
#225537
Röstade sele men inte sjal...dvs, han kan bära i långsjal om jag verkligen peppar honom och knyter på den=det blir sällan. Sen jag sytt Mei Taien är han mer villig. Föreslår det till och med själv ibland :D Han har även burit Joy i ringisen på bussen några ggr..så jag skulle säga att han är rätt possitiv om än inte lika sjalgalen som mig... :lol:
Användarens profilbild
Av norkmedoo
#225551
vi bär lika mycket och helst i sjal

men min man använder också, till min stora glädje, de hemmasydda selarna
fast då mest på kvällen och på magen
Användarens profilbild
Av Sarai
#225558
Just nu bär han mer eftersom jag jobbar och han är hemma och Karl vägrar att somna i sängen om vi inte ammar. Han söver i sjal och bär ute i Ergo eftersom han tycker det är lättare att plocka ut ett sovande barn ur sjalen, men Ergon är lättare att ta på.
Men han har inte förstått varför man ska ha mer än en långsjal, ja möjligtvis två för att kunna tvätta. Det är jag som tagit initiativ till alla inköp.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
#225582
När vi båda är hemma bär vi lika mycket och min sambo bär i sjal.
Av sjaltokan
#225583
Vi bär nog lika mycket, både i sjal och i sele, han tycker sjalarna är toppen men inte så intresserad av färger och så.. Bara den är lagom lång så fyller den sin funktion enligt honom.

Dock har han inte vågat sig på ryggknyt än men det kommer kanske i sommar när han ska vara hemma lite mer.
Användarens profilbild
Av Elin G
#225618
Här bär maken lika mycket som jag i samma sjalar :D . Däremot vågar han sig inte på ryggknyt ensam än,men det går bra med lite hjälp. Han är nog lite fegare än jag vad gäller svingar och sånt.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?