Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av hamuchi
#9307821
Min dotter är 3 månader och hon vill inte sitta i bärsjalen.. Jag har en Mysak trikåsjal. Finns det chans att det funkar bättre i en vävd sjal? Har en BB också och den sitter hon gärna i, så länge man rör sig. Jag upplever det som att hon gärna vill kunna se sig omkring och att det blir för tight med sjalen?! Jag får dock ont i ryggen av BB:n så jag hade ju föredragit att kunna bära i sjal.. Hjälp?
#9308226
"Problemet" med sjalovana barn är att de kan uppleva sjal som lite instängt. De sitter lite mer omslutna i sjal än i t.ex. sele. Ofta är det lättare när de är lite äldre och kan ha armarna utanför, men din dotter är ju fortfarande rätt liten. Har du testat någon ergonomisk bärsele? Ger inte riktigt samma avlastning, men ändå bra....och stor skillnad mot BB
#9308227
När du knyter sjalen, se till att knyta rejält tajt så att hon kommer upp ordentligt. Hemma kan du ju testa att bära henne i buddha-position. Då ser hon ju utmärkt och kan göra sig lite hemmastad i sjalen :D .
#9308236
Tack för svar! Jag har nog knutit för löst.. Men man kan ha dem framåt när man är hemma alltså?! Det måste jag testa. Funderar på att testa MeiTai & typ ergobaby också. Testade en större BB med ryggbälte igår men den är ju som en halv rustning att ta på sig.. ;)
#9308239
Mitt barn var likadan... Hon började gilla att bli buren när vi skaffade vår beco gemini. Den är lite som en babybjörn, fast ergonomisk. Vi använder den fortfarande varenda dag, lätt mitt bästa babyinköp!
#9309072
:tumup: Får ta en titt på en sån gemini då. :) Har inte testat buddha än för stackarn fick sitt vaccin igår.
#9312615
Skaffade 2 mei tai via forumet här & vi båda älskar dem! :D Men jag undrar, hur lång tid i ett streck kan de sitta i den? Finns det nån gräns?
Av Ponyo
#9312702
hamuchi skrev:Skaffade 2 mei tai via forumet här & vi båda älskar dem! :D Men jag undrar, hur lång tid i ett streck kan de sitta i den? Finns det nån gräns?
Jag har för mig att om du lägger banden i kors under barnets rumpa (när du knyter) så blir det mest ergonomiskt för barnet.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?