Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emor
#9280420
Ja som rubriken lyder, när har ni slutat att bära?

Jag börjar inse att jag har inte burit lillan sedan i... somras, då jag lånade en sele för att prova om den passade oss.

Jag klickade nyss hem en långsjal, för att den var så fin, men när sjutton ska jag använda den?? Fick hem den och frågade lillan om hon ville åka lite på ryggen, men nej, "kan gå själv mamma" kom det...

Bör jag stoppa in den fina nya sjalen i garderoben och hoppas på syskon, sälja? Eller vad gör man eg? Suck...
Av LillaGrodan
#9280456
Äldsta var väl runt 3 år och mellansonen 3,5 då vi slutade bära mer regelbundet. Sedan dess har de väl burits någon enstaka gång då de varit väldigt trötta eller sjuka. Bar äldsta förra hösten då han närmade sig 5 då jag skulle lämna vår då 4-åring i förskolan och vår äldsta precis opererat mandlarna och hade feber och inte skulle anstränga sig. Nu har vi en liten trea på 4 månader och skulle tippa på att vi hamnar någonstans mellan 3-4 år med honom också. Det är ju så mysigt att bära.......kommer att sakna det sedan.....fler barn blir det inte för vår del :heart: .
Användarens profilbild
Av zink
#9280460
Få se, hur gammal är tösabiten?

Det är ju olika bärande med en liten och en som kan gå.

Jag bar 6½ åringen en afton i somras på festival, för att jag ville dela en konsert med honom som passade at pömsa till...

Men innan dess så hängde en sele (för ngn anna funkar en sjal bättre) med länge vid resor eller sjukdomar.

Men när slutade vi bära mer regelrätt egentligen... :hmm:
Användarens profilbild
Av Emor
#9280556
Hon är två.
jag hoppas ju att hon vill bli buren ibland fortfarande, ibland är det verkligen det smidigaste! Nåväl, den nya sjalen får väl ligga i garderoben ett tag till, förhoppningsvis vill hon bli buren någon gång igen...
Användarens profilbild
Av Jennelii
#9280563
När Linus var 3½ ungefär tror jag, eller lite närmare 4. Han har inte hat något val, har vi åkt ner på stan har han fått sitta i ergon, punkt ;) Han har iof aldrig protesterat heller.
Av tjoffsann
#9280572
Har också en som inte vill bli buren så ofta längre :( Hon blir 2 om en vecka, men vill bara gå... Men ibland (npn gång i veckan eller så) kan jag lura upp henne i sjal eller sele ;)
Användarens profilbild
Av Fryle
#9280714
Mer eller mindre regelbundet fram till 4-års-åldern. Därefter vid några enstaka tillfällen som sjukdom eller längre utflykter.
Användarens profilbild
Av Kileane
#9280892
Vår A är 2 år och 4 mån nu och bärs väldigt sporadiskt. Hon sitter inte i vagn heller utan går själv eller åker på sin springcykel. Ibland när hon är trött får vi bära henne hem men då bär vi henne bara på ryggen eller axlarna utan något bärdon alls.

Mina sjalar är utlånade sedan länge men Wompat-selen har vi kvar ett tag till, den har faktiskt använts när vi gått på långa skogspromenader och hon blivit trött.

Tydligen är vi jätteudda som låter en tvååring gå själv överallt. Jag känner faktiskt inte ett enda barn i A's ålder eller tom. upp till ett år äldre som får gå själva, utan det är alltid vagn som gäller för dem. Jag och min sambo finner det jättekonstigt (men jag fick massiv kritik sist jag vågade säga något om saken så visst, jag lägger till att alla har olika förutsättningar).
Av tjoffsann
#9280899
Kileane skrev:Vår A är 2 år och 4 mån nu och bärs väldigt sporadiskt. Hon sitter inte i vagn heller utan går själv eller åker på sin springcykel. Ibland när hon är trött får vi bära henne hem men då bär vi henne bara på ryggen eller axlarna utan något bärdon alls.

Mina sjalar är utlånade sedan länge men Wompat-selen har vi kvar ett tag till, den har faktiskt använts när vi gått på långa skogspromenader och hon blivit trött.

Tydligen är vi jätteudda som låter en tvååring gå själv överallt. Jag känner faktiskt inte ett enda barn i A's ålder eller tom. upp till ett år äldre som får gå själva, utan det är alltid vagn som gäller för dem. Jag och min sambo finner det jättekonstigt (men jag fick massiv kritik sist jag vågade säga något om saken så visst, jag lägger till att alla har olika förutsättningar).
Liten (som fyller 2 snart) går också själv överallt, utom när vi har bråttom till förskolan eller ska på lång/sov- promenad. Har träffat på många som tyckt det varit konstigt. Men jag tycker det är självklart att hon kan få gå så länge man inte har bråttom
Användarens profilbild
Av Ewepewe
#9280920
Min 2-åring vill helst bli buren i famnen eller rida på axlarna, åka vagn funkar om det är bråttom eller jag är trött i armarna. Selen förknippar han tyvärr mest med att sova, något som han inte gillar och därför protesterar högljutt :( 4,5-åringen däremot tycker det är mysigt att åka sele ibland :)
Användarens profilbild
Av Lindiwe
#9280990
Bär fortfarande vår fyraåring ibland när han blir trött när vi är i affären och dottern som är sex år (och väger 26 kilo) bar jag senast förra veckan när hon var mycket upprörd och inte kunde slappna av. Henne bär jag dock bara några minuter åt gången nu, annars får jag ont i kroppen och svårt att andas. Det trycker för mycket på lungorna.
Av Flygmusen
#9281017
Vi slutade bära dagligen kring 4-5 månader men vi bar fortfarande ganska ofta fram till 7 månader då dottern vägra åka på framsidan av kroppen men heller inte ville åka på ryggen. Från hon var 10 månader så gick det att ha henne på ryggen men vi förlorade mycket rutin där när hon inte ville bli buren och det blir numera bara någon gång i månaden (hon är 16 månader). Jag misstänker att vi kommer sluta tidigare än många andra här. Min dotter sover heller inte i sele eller sjal numera så det kan vara direkt svårt att använda den när man är borta mer än någon timme.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?