Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilken axel lägger/la du sjalen på först vid omslutet kryss?

Jag lägger sjalen på HÖGER axel först
20
43%
Jag lägger sjalen på VÄNSTER axel först
12
26%
Det är olika från gång till gång
4
9%
Jag använder sele i stället
6
13%
Jag vill också vara med och rösta för att inte känna mig kränkt.
4
9%
Av gnurf
#9175588
Jag har insett att jag utan att tänka kan knyta sjalen om jag börjar med sjalen på höger axel. Om sjalen någon gång av misstag hamnar på vänster axel känns det helt bakvänt när jag försöker knyta.
Därför blev jag nyfiken på om ni är lika oflexibla som jag eller om ni också föredrar att börja med samma sida varje gång.
Senast redigerad av gnurf den mån apr 29, 2013 20:36, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Elin G
#9175632
Jag gör alltid lika men vet inte vilken axel jag tar först. Jag tror att jag lägger den över höger axel först, men spänner över vänster axel först. Men just nu ammar jag och utan att göra knytningen vet jag inte hur jag gör.
Användarens profilbild
Av Labyrint
#9175679
Jag svarade höger för det är självklart vid ryggknyt. Fast frågan kanske gällde magknyt? Där tror jag att jag brukade börja med vänster nämligen, men är lite osäker.
Senast redigerad av Labyrint den sön apr 28, 2013 19:59, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av dallan
#9179918
Labyrint skrev:Jag svarade höger för det är självklart vid ryggknyt. Fast frågan kanske gällde magknyt? Där tror jag att jag brukade börja med vänster nämligen, men är lite osäker.
Så gör jag! Höger först är lika självklart på ryggen som vänster på magen.
Användarens profilbild
Av camsch
#9180031
Jag röstade att jag ville rösta för att inte känna mig kränkt. Jag får ju ALDRIG bära nuförtiden :purskis:

Men när jag bar så var det vänster axel först, alltid. :tumup:
Användarens profilbild
Av Mosan
#9185286
Inget av alternativen, tar en ände i var hand och drar dem över samtidigt.
Av Sofie
#9185435
Mosan skrev:Inget av alternativen, tar en ände i var hand och drar dem över samtidigt.
Hur gör du det? Vid omslutet på rygg eller mage?
Användarens profilbild
Av Mosan
#9185440
Sofie skrev:
Mosan skrev:Inget av alternativen, tar en ände i var hand och drar dem över samtidigt.
Hur gör du det? Vid omslutet på rygg eller mage?
mage, vid rygg tar jag över vänster först.
Av Sofie
#9185445
Mosan skrev:
Sofie skrev:
Mosan skrev:Inget av alternativen, tar en ände i var hand och drar dem över samtidigt.
Hur gör du det? Vid omslutet på rygg eller mage?
mage, vid rygg tar jag över vänster först.
Förlåt att jg tjatar :lol:
Men hur? Jag fattar inte :oops:
Eller du menar att du inte har bebisen där? Jag har nästan alltid bebisen i famnen om jag knyter omslutet på magen. Om jag skulle dra båda sjaländarna samtidigt så skulle bebisen dimpa i golvet.
Användarens profilbild
Av Mosan
#9185502
Sofie skrev:
Mosan skrev:
Sofie skrev:
Mosan skrev:Inget av alternativen, tar en ände i var hand och drar dem över samtidigt.
Hur gör du det? Vid omslutet på rygg eller mage?
mage, vid rygg tar jag över vänster först.
Förlåt att jg tjatar :lol:
Men hur? Jag fattar inte :oops:
Eller du menar att du inte har bebisen där? Jag har nästan alltid bebisen i famnen om jag knyter omslutet på magen. Om jag skulle dra båda sjaländarna samtidigt så skulle bebisen dimpa i golvet.
:lol: Bäst jag visar (jag tar bort den sen för fy vad sur jag ser ut. :fnissa: )
http://youtu.be/2bTNnUeVQ-0
Av Sofie
#9185520
Mosan skrev:
Sofie skrev:
Mosan skrev:
Sofie skrev:
Mosan skrev:Inget av alternativen, tar en ände i var hand och drar dem över samtidigt.
Hur gör du det? Vid omslutet på rygg eller mage?
mage, vid rygg tar jag över vänster först.
Förlåt att jg tjatar :lol:
Men hur? Jag fattar inte :oops:
Eller du menar att du inte har bebisen där? Jag har nästan alltid bebisen i famnen om jag knyter omslutet på magen. Om jag skulle dra båda sjaländarna samtidigt så skulle bebisen dimpa i golvet.
:lol: Bäst jag visar (jag tar bort den sen för fy vad sur jag ser ut. :fnissa: )
http://youtu.be/2bTNnUeVQ-0
Då förstod jag rätt till slut :tumup: tack för den visuella beskrivningen :app:
Jag fattade inte alls först för att jag nästan alltid har barnet i famnen när jag börjar knyta och knyter med barnet hela tiden på magen.
Användarens profilbild
Av Mosan
#9185762
Sofie skrev:
Mosan skrev:
Sofie skrev:
Mosan skrev:
Sofie skrev:
Mosan skrev:Inget av alternativen, tar en ände i var hand och drar dem över samtidigt.
Hur gör du det? Vid omslutet på rygg eller mage?
mage, vid rygg tar jag över vänster först.
Förlåt att jg tjatar :lol:
Men hur? Jag fattar inte :oops:
Eller du menar att du inte har bebisen där? Jag har nästan alltid bebisen i famnen om jag knyter omslutet på magen. Om jag skulle dra båda sjaländarna samtidigt så skulle bebisen dimpa i golvet.
:lol: Bäst jag visar (jag tar bort den sen för fy vad sur jag ser ut. :fnissa: )
http://youtu.be/2bTNnUeVQ-0
Då förstod jag rätt till slut :tumup: tack för den visuella beskrivningen :app:
Jag fattade inte alls först för att jag nästan alltid har barnet i famnen när jag börjar knyta och knyter med barnet hela tiden på magen.
Så bra! :tumup:
Användarens profilbild
Av Sanna81
#9185841
Nu blev jag tvungen att testa med soffilten här bredvid, det var länge sedan jag knöt sjal. Svaret blir nog att jag tar sjalen över vänster axel först när jag bär på rygg och höger axel först när jag bär på mage.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?