Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av TessLycklig
#9118459
Hej!

Väntar vårt första barn i juni och vi vill bära vårt barn så mycket som det är möjligt :) Dock är jag/vi nybörjare på det här med sjalar och blir alldeles snurrig när jag ser hur mycket det finns att välja på. Skulle därför behöva lite råd.

Det jag vet är att jag vill ha en trikåsjal och den ska vara ekologisk och vara i ett material som passar sommaren dvs tunn och sval.

Vad skulle ni rekommendera för trikåsjal?

Hälsningar Therese i Göteborg
Användarens profilbild
Av Carolinah
#9118513
Hej och grattis till den kommande! Välkommen hit också! Aldoria bambu soft tror jag är 100% ekologisk bambu och den ska vara tunn. Sen finns Minimundus och så Sytt och gjorts eko bambu sjal, vet dock inget om tjocklek/svalhet gällande dem.
Användarens profilbild
Av november
#9118567
Grattis och välkommen hit! Jag får såna flashbacks av när jag väntade min etta som var beräknad till juli, vilken underbar härlig magisk känsla och lycka det var! Jag hade inte hittat till sb då så jag köpte en mobywrap och den var i varmaste laget. Hoppas du får bra tips här. :tumup:
Användarens profilbild
Av moggleif
#9118596
Och kom ihåg. svensk sommar är inte så varm under många dagar generellt. En blöja på barnet under sjalen och solhatt räcker för barnet. och även bäraren kan minimera klädseln. jag körde för det mesta utan tröja i en moby wrap.

Och vill du se olika bärdon och lära dig/er knyta. Häng med på någon Göteborgs träff. Jag kommer snart se till så det blir massor under våren och sommaren. Vi är ett gäng i storgöteborg som hänger hemma.
Användarens profilbild
Av zink
#9118653
Grattis och välkommen! :hello:

Minimundus är prsivärd www.minimundus.se har inte använt den själv.

Hade själv en mörkgrå tricot-slen (ej ekologisk) som är en av de tjockaste sommaren när sonen var nyfödd (halvåret då dock). Och jag som är varmlivad men tyckte inte den var för varm.

Skaffade senare (när han blev för tung för trikån) en vävd och då en "gås" (calin bleu gauze) som är en av de tunnare vävda. Gillade den skarpt! Tips till en sjal efter första trikån alltså :tumup:
Av TessLycklig
#9187403
Det blev en Aldoria bambu soft :) Dock blev jag lite besviken på färgen. Det var inte alls samma blåa färg som man såg på nätet. Men det får gå, inte hela världen.

Nu sitter jag och funderar på en sjal till. Jag och mannen kommer vara hemma i 2 månader med vårt barn och vill bära lika mycket så jag tänkte köpa en till. Men jag vet inte vilken än.
Användarens profilbild
Av Carolinah
#9187411
TessLycklig skrev:Det blev en Aldoria bambu soft :) Dock blev jag lite besviken på färgen. Det var inte alls samma blåa färg som man såg på nätet. Men det får gå, inte hela världen.

Nu sitter jag och funderar på en sjal till. Jag och mannen kommer vara hemma i 2 månader med vårt barn och vill bära lika mycket så jag tänkte köpa en till. Men jag vet inte vilken än.
En till trikå, eller vävd? Looma Sino är ju väldigt trevlig, det är allt jag vet :)
Användarens profilbild
Av moggleif
#9187797
TessLycklig skrev:Det blev en Aldoria bambu soft :) Dock blev jag lite besviken på färgen. Det var inte alls samma blåa färg som man såg på nätet. Men det får gå, inte hela världen.

Nu sitter jag och funderar på en sjal till. Jag och mannen kommer vara hemma i 2 månader med vårt barn och vill bära lika mycket så jag tänkte köpa en till. Men jag vet inte vilken än.
Färgen behöver inte vara säljarens fel. Kan mycket väl och även troligt att din skärm är en bov i dramat.
Användarens profilbild
Av vimla
#9187809
Mam Eco är ekobomull och hampa, den är halvtrikå skulle jag säga, jag hade en lånad, rejält uppmjukad, till min som var nyfödd i juni och det var supermysigt :loving:
Den är rätt sval i sig, sen de varmaste dagarna var det svettigt oavsett hur man gjorde.
Och grattis! :loving:
Användarens profilbild
Av zink
#9188758
moggleif skrev:
TessLycklig skrev:Det blev en Aldoria bambu soft :) Dock blev jag lite besviken på färgen. Det var inte alls samma blåa färg som man såg på nätet. Men det får gå, inte hela världen.

Nu sitter jag och funderar på en sjal till. Jag och mannen kommer vara hemma i 2 månader med vårt barn och vill bära lika mycket så jag tänkte köpa en till. Men jag vet inte vilken än.
Färgen behöver inte vara säljarens fel. Kan mycket väl och även troligt att din skärm är en bov i dramat.
Och om bilden var tagen med eller utan blixt, i tillägg till bovskärmen.
Användarens profilbild
Av lewellyn
#9191959
Åh en tråd för mig!

Jag väntar min första vilken dag som helst och har ju insett att trikot slen-sjalen jag köpte i våras blir på tok för varm. Jag hade kikat på en "gås" (calin bleu gauze) men ser att ni nämer en helt annan här...

Rekommenderar ni Aldorian istället för den? För och nackdelar med de två?

Jag har aldrig vare sig burit eller knytt tidigare om det gör nån skillnad?
Användarens profilbild
Av moggleif
#9191988
lewellyn skrev:Åh en tråd för mig!

Jag väntar min första vilken dag som helst och har ju insett att trikot slen-sjalen jag köpte i våras blir på tok för varm. Jag hade kikat på en "gås" (calin bleu gauze) men ser att ni nämer en helt annan här...

Rekommenderar ni Aldorian istället för den? För och nackdelar med de två?

Jag har aldrig vare sig burit eller knytt tidigare om det gör nån skillnad?
Tricot slen blir kanon på midsommar i femton grader och duggren.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?