Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9064222
Har en snart 6-årig son och häromveckan på dagis så sa en av pedagogerna "Det märks att han blivit buren mycket" och fortsatte "Om han är uppspelt med mycket spring i benen så är det bara att ta upp honom i knät och gärna stryka/klia honom lite på ryggen eller i nacken så slappnar han av direkt och varvar ner..."



Jo, så är det ju. Vi har en son med mycket spring i benen och i knoppen också. Vi minns de där s k utvecklingssprången när han var liten, perioderna när det var ngt nytt och spännande på gång som att stå, gå, prata o s v Då han verkligen inte ville göra fåniga saker som att sova middag eller natt liksom. Men i sjalen/selen nära kroppen på oss - så blev han en kokt spaghetti. Oftast direkt, ibland kunde det ta ett tag.

En annan sak som får oss att tänka att det märks att han har blivit buren är att när man lyfter honom nu (120 cm lång och 20 kg) så KLONK häktar han fast sig i grodposition :lol: Praktiskt när man behövt ta upp honom på natten för att kissa eller i andra situationer av smärta/rädsla/sjukdom. Eller bara mys :loving:

Apor är vi allihopa :tumup:

Eller som killen i ungdomsgänget på stan glatt utbrast när jag passerade med sonen då kanske nio månader "Kolla, nu bär de ungarna som gorillor ju!" Oh yeah 8)

* * *

EDIT: Attans. Min fina KLONK-teori krossas lite här och där av inlägg som t ex "Hos oss är det det barnet som burits mest som klonkar sämst. Bäst klonkar vännernas koalabjörn som alltid alltid åkt vagn, hoppgunga och gåstol hela bärperioden." :Hahaa: Så var det med den teorin. :lol:
Senast redigerad av zink den fre jan 04, 2013 11:42, redigerad totalt 5 gång.
#9065097
morgon skrev::loving: :tumup:
zink skrev: En annan sak som får oss att tänka att det märks att han har blivit buren är att när man lyfter honom nu (120 cm lång och 20 kg) så KLONK häktar han fast sig i grodposition :lol: Praktiskt när man behövt ta upp honom på natten för att kissa eller i andra situationer av smärta/rädsla/sjukdom. Eller bara mys :loving:

Apor är vi allihopa :tumup:
Jag har en 12-årig 160+ cm som gjorde likadant häromdagen ... KLONK i grodposition. :loving: kanske var det sista gången. Rätt som det är lär väl han också dra iväg mot de 190 som brorsan och då är det slut på bärandet för gott. Men nu i jul har jag burit honom på köksgolvet och han har positionen kvar.
:app:

Ni kanske ska testa ringsjal?
#9065098
När jag lyft andra småttingar (inte sonens ålder, mindre) så inser jag samma sak, skillnaden. För jag förväntar mig ju ett KLONK och att de sitter fast på höften eller magen - så att jag kan använda en arm till något annat. Men den behövs för att hålla fast dem under rumpan eller runt ryggen. Intressant!
#9065106
Emor skrev:Det har jag aldrig ens tänkt på, här är det också ett KLONK och grodposition som gäller direkt.

Mysigt!
Näe, det tänkte jag inte på när han var liten utan det kom som en aha-upplevelse nu när han är så pass stor. Och då även att jag insett att jag håller på att tappa andra icke-KLONK:ande småttingar när jag lyft dem.
#9065312
:loving:

Jag blir alltid lika förvånad när jag lyfter oburna barn över hur tunga och "degiga" de är. De bara hänger där, utan att haka fast, jag blir trött i armarna på någon minut.
Till skillnad från mina egna som jämt och samt hänger på höften eller rygg eller i famnen, med eller utan sele/själ, så kan jag bära länge länge.
Så jag förstår de som inte förstår hur man orkar bära, skulle barnen inte hjälpa till skulle det ju vara sju resor tyngre :)
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?