Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Carolinah
#9056945
Dessa var det jag köpte: http://www.tradera.com/halkskydd-brodda ... _171470829

99 kr kostade dom för typ en vecka sen, nu 125 (bägge priser inkl frakt). Har inte hunnit använda dem så mkt än men hittills är jag väldigt nöjd. Stor skillnad i ljus o känsla dock mellan dessa o Icebuggsen på barmark, fast ändå så skönt m dubbar som man kan ta av.
Av Miltonia
#9079905
Jag har testat flera sorter, exempelvis Yaktrax och 4-5 olika sorter i gummi som en drar över sulan, och även skor med inbyggda dubbar som går att fälla in och ut - inget har funkat särskilt bra. :notworking:
Jag fixar helt enkelt inte det där med olika underlag och att ta av och på, fälla in och ut. :roll: Jag har halkat värre med dubbarna på stengolv och Yaktrax på plastmatta än ute på is.

Icebugs är väl det som är kvar att prova för min del, och de tror jag skulle kunna vara bra. Om en hade råd, vill säga. ;)
Användarens profilbild
Av Cillan
#9080015
Köpte ett par på jula, såna i gummi man drar på. Jag har aldrig gått så säkert på is/snö men hemskt obehagligt på barmark. Känns som jag ginglar fram eller rullar. Väldigt svårt när det är fläckvis halka. Att ta av och på finns inte ens i tanken. Jag fick kämpa rätt bra för att få på dem. Funderar på om de där gröna skulle vaea lättare att ta av och på men frågan är om man verkligen kämpae med det flera gånger på en promenad och om det går att dra åt dragskon så mycket att de sitter. Dessutom har jag höftproblem och svårt att få upp fötterna så att jag når dem när jag står. Man är ju heller inte vigare med en bebis på magen. Tycker det är supersvårt att få på skorna när han är på magen, särskilt nu när det inte bara är att hoppa i ett par gympaskor, så att hålla på att ta på och av broddar är nog ingen idé för mig. Men läskigt var det på barmark.
Användarens profilbild
Av theos
#9080562
Köpte ett par från Clas Ohlson i helgen för 149kr, passade inte mina skor.. :notworking: OMÖJLIGA att få på! Tog de som skulle passa 38-41 men näe.. De skulle säkert gå på ett par typ converse eller liknande men de borde väl vara gjorda för att sitta på vinterstövlar!? Ska lämna tillbaka..
Av Heybaby
#9080934
theos skrev:Köpte ett par från Clas Ohlson i helgen för 149kr, passade inte mina skor.. :notworking: OMÖJLIGA att få på! Tog de som skulle passa 38-41 men näe.. De skulle säkert gå på ett par typ converse eller liknande men de borde väl vara gjorda för att sitta på vinterstövlar!? Ska lämna tillbaka..
Tror jag har likadana som du. De var jättesvåra att få på första gången, men sen var det som att de töjde sig. Jag har storlek 39/40 och tog samma storlek på broddarna som du. Efter lite kömpande gick de på mina kängor, men det krävdes lite vilja och armstyrka. Min svärmor har likadana broddar och de var svåra att få på hennes storlek 38:or också.

Tycker det är bra broddar när de väl sitter på skon. Fast läskigt att gå på barmark eller inomhus, könns mycket vingligt.
Användarens profilbild
Av smurfis
#9087395
Vad tror ni om dessa? Vitaminvaruhuset.


Bild

Bild


Såna här skor har jag, undrar om halkskyddet passar :hmm:

Bild
Användarens profilbild
Av smurfis
#9087426
Orkade inte vänta på nån kommentar här, det blidde köpknappen. :ooops: Håller tummarna att de passar och är bättre än de jag har nu! :D
Användarens profilbild
Av Cillan
#9087444
De liknar de jag såg på clas ohlsson fast de var illgröna.

Mina från jula för 49 jr var inte så bra. Eller jo jag halkar ju inte eller så men jag har tappat två broddar.
Tycker det bara är sånt himla bök att få på och av skorna när bebis sitter på magen. Känns som att jag trycker ihop honom och så måste jag knyta. Han blir alltid ledsen vilket jag kan förstå. Jag har ju problem med höfterna med så jag är inte så vig på att få upp fötterna så långt i höftlederna.

Du får gärna berätta vad du tycker om dem.
Av Sarah79
#9088029
Carolinah skrev:Dessa var det jag köpte: http://www.tradera.com/halkskydd-brodda ... _171470829

99 kr kostade dom för typ en vecka sen, nu 125 (bägge priser inkl frakt). Har inte hunnit använda dem så mkt än men hittills är jag väldigt nöjd. Stor skillnad i ljus o känsla dock mellan dessa o Icebuggsen på barmark, fast ändå så skönt m dubbar som man kan ta av.
De har jag men betalade inte mer än 15:- på gekås :?
Har dock knappt haft användning för dom dock, och enda minuset är att jag tycker de är lite jobbiga att ta av och på när jag bär och ska in och handla
Av p_sarah
#9088177
theos skrev:Såg nyss en reklam från Team Sportia, de säljer Icebug-skor för 600 kr billigare nu! :wink:
:tumup: jag har inte ens varit nära att halka på hela vintern och använt mina varje dag, de ser närapå nya ut än. Superkvalitet! Nu när jag börjat jobba så byter jag till andra skor där bara, annars skulle folk undra varför jag har steppskorna på mig där ;)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?