Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilken "bärtyp" är du?

Fanatisk heltidsbärare (bär alltid har kanske inte vagn alls)
9
16%
Heltidsbärare (bär mest men använder vagn ibland)
16
29%
Halvtidsbärare (varierar bärande och vagn)
25
45%
Komplementbär (mest vagn, bär bara ibland)
4
7%
andra bärvanor (berätta gärna mer)
1
2%
Användarens profilbild
Av AnKa
#17687
Jag känner mig inte helt fanatisk, använder vagnen ibland om jag handlar mat och till dagis. Det har faktikt blivit mer vagn på sista tiden fast samtidigt funderar jag på att göra mig av med vagnen för att få mer plats i hallen.
Användarens profilbild
Av johanna
#17689
Inte fanatisk, men Malte gillar inte vagnen. Utom de två sista dagarna för då har han suttit och tittat på omgivningen...tills han blir trött, vill säga. Idag somnade han i korta Hoppisen :)
Senast redigerad av johanna den tor apr 14, 2005 23:41, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Ester
#17691
Halvtidsbärare är jag :wink:
Av Marielle med Runa
#17696
Jag heltidsbär och ratar vagn, men särkilt fanatiskt eller ofördragsam anser jag mig verkligen inte vara för det.
Användarens profilbild
Av lotte
#17703
Fanatisk. Så till den grad att jag inte ens vill använda baby-stol-köpvagn när vi handlar. Det här barnet kommer man att behöva hacka loss från mig om vi ska separeras i förtid.
Användarens profilbild
Av Helena
#17704
Jag har varit fanatisk heltidsbärare tills Miles blev cirka 15 månader, då började vi testa vagnen lite. Nu tycker jag faktiskt att det är lite fascinerande med vagn, Miles känner sig ibland instängd när han blir buren tror jag, medan i vagnen är han lite friare. Har vi inte vagn, så får man ha stort tålamod, för då går han nästan hela tiden, och det tycker jag är bra också. Men ibland är det lite kul att vara som alla andra och promenera omkring med ett barn i vagn. Jag tycker att Miles beter sig lite annorlunda i vagn än andra barn, som varit där från början. Han sitter så lustigt i den, lite sådär nonchalant på något vis, som om det här bara är något tillfälligt roligt som vi hittar på.
Användarens profilbild
Av Tiz
#17708
Halvtidsbärare! Ville gillar sjalen men när han somnat sträcker han sig så förnöjsamt när jag lägger ner honom. Dessutom kräver storasyster fortfarande att jag lyfter i och ur gungor och dyl och det funkar ju inte med Ville på magen. Så är vi ute på gården coh leker så åker Ville vagn. Ska jag på stan däremot, då är det sjalen som gäller.
Användarens profilbild
Av Anso
#17715
Jag bär på heltid- har blivit så sedan i december. Ingen vagn sedan dess pga att Hanna blev SÅÅÅÅ ledsen plus att jag inte kunde komma utanför huset med vagn pga all snö.

Ska testa vagn om några veckor igen-bra att ha matkassen i...
Användarens profilbild
Av Mi
#17717
Jag vet inte riktigt om det lutar åt det ena eller det andra hållet. Helst skulle jag vilja bära hela tiden med våra Moby har börjat ge efter när han är i den länge :cry: Därför tycker jag det är en liten "risk" när jag tar honom i den, det brukar sluta med att han hänger lååångt ner. Så tills vidare får han åka vagn tills vi har fått en rejäl vävd sjal :)
Användarens profilbild
Av KATARINA
#17721
Fram till ca 5 månader använde jag aldrig vagn, nu brukar jag ha med mig vagnen och använder nästan bara att lägga ned Elias när han somnat. Korta stunder sitter han i den.
Av Binis
#17723
Är en halvtidare... men Ida gillar inte alls vagnen, kan sova i den men vaknar hon så bara gnäller och skriker hon i den så då blir det sjalen eller ergon som jag fik igår :lol: gillar den redan. Lite lättare att ta på sig ute ju....
Användarens profilbild
Av sillen
#17724
Jag bär nästan jämt.

Pytte är konstig; när maken puttar henne i vagnen somnar hon bums, när jag puttar henne anar hon lixom oråd "varför är jag här när mamma är där?" och hon far hit och dit och ska se allt och jagar upp sig själv mer och mer och mer.

Så för allas trivsel bär jag!
Användarens profilbild
Av Tabby
#17730
Lutar mest åt halvtidsbärande, då jag använder ringsjalen en del när vi är ute kortare sträckor. Först i går lämnade jag vagnen hemma när jag skulle på 10 min promenad när jag skulle hem till någon. Har inte vågat lämna vagnen hemma om jag ska längre sträckor. VEt inte hur liten reagerar på att bli buren t ex en hel timma på stan. Så jag fegar lite fortfarande. Men det kanske blir annorlunda nu när jag har min Kretiv. Min Hoppiez vet jag inte om jag skulle ta på stan då det är så mycket tyg.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?