Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad ska Buscilla göra med Ebaysjalen?

Behålla den som den är
1
2%
Sätta saxen i den och göra den kortare
21
40%
Sälja den i befintligt skick
31
58%
Användarens profilbild
Av Buscilla
#195652
Nu har jag haft sjalen i min ägo i någon vecka och den har inte kommit till användning än :roll:. Den är jättefin i färgen dock inte så mjuk och gosig som min Easy men det är det är eg. inget problem. Det stora problemet är att den är ofantligt lång :shock:. Det är bara en massa tyg överallt.
Sedan har jag lite svårt att stympa en sjal, det tar emot liksom, men om jag ska behålla den så måste den minska. Sjalen mäter 5,4 inkl båda snedskurna ändarna. Jag känner dock att jag skulle behöver komplettera sjalgarderoben med en kortare sjal till ryggknyt.

Nu till min fråga. Vad tycker ni att jag ska göra med sjalen?

1. Behålla den som den är, då den trots allt är en mytomspunnen stycke tyg.
2. Sätta saxen i den och göra den kortare. Men vad händer då med andrahandsvärdet??? Vill inte göra ringsjal av den.
3. Sälja den i befintligt skick? Men då måste jag ju skaffa en ersättare.

Tacksam för svar :-)

/Cecilia
Av Petra
#195658
Sälja den. Till mig. :wink:
Användarens profilbild
Av Helena
#195661
Men du är väl duktig på att sy, korta av den till lagom längd och så kan du göra något roligt av tyget som blir över. En fin väska eller något.
Av FiaLisa
#195685
Jag röstade på: Sätt saxen i den! Du är ju duktig på att sy och dessutom älskar du ju rosa och det står ju ingenstans att den var 5.4 m från början.

Å andra sidan kan jag tycka att du ska sälja den vidare så att någon annan kan få njuta av att äga den mytomspunna sjalen en tid. :hellu:
Av FiaLisa
#195689
En annan sak som talar FÖR att sälja är att om man säljer den rosa sjalen får man köpa TVÅ andra som kompensation. Det säger reglerna. :D
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
#195694
Jag vet :eld: :app:

Du byter den mot min cerisa Toulouse 4,6 :mrgreen:

Om inte det låter frestande så tycker jag absolut att du ska sätta saxen i den. Det gjorde jag med min låånga London och jag ångrar mig inte en sekund. Innan klippet så låg den bara ensam och väntade på att få krama en gosig bäbis och nu gör den det VARJE dag.
Användarens profilbild
Av Kotten
#195697
Helena skrev:Men du är väl duktig på att sy, korta av den till lagom längd och så kan du göra något roligt av tyget som blir över. En fin väska eller något.
:iagree: Klipp! Jag tror inte att du får något problem med att sälja den vidare när den är kortare.
Användarens profilbild
Av mammahappy
#195721
Klipp klipp klipp! :twisted:
Användarens profilbild
Av Nova
#195746
Synd att klippa i den!
Det är ju en ganska unik sjal...
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
#195776
Gillar du den i övrigt tycker jag att du ska korta den, kanske räcker det både till kortare sjal och en bärpåse :D
Användarens profilbild
Av Anso
#195791
5,4 meter Hoppis är MYCKET Hoppis det eftersom de är generösa i sina mått med de avsmalnande ändarna. KLIPP om du gillar den. :wink:
Användarens profilbild
Av Panakeia
#195793
klipp inte!
det är ju en mkt speciell sjal, som BÖR i sin fulla längd varit runt hos ALLA på sjalbarn innan någon får sätta saxen i den!
behåll den som den är eller sälj dem som den är!
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
#195796
Jag vill ju då som sagt att du byter den mot min Toulouse :mrgreen: men om du nu mot förmodan inte gillar den iden och bestämmer dig för att klippa så kan man göra små söta mössor till små söta sjalbarn, av den tygbit som blir över. Ett litet tips bara :D
Användarens profilbild
Av annalys
#195830
Det bidde ingen lång lång sjal, det bidde en lite kortare och en mössa
- När är den färdig då?
- Om lördag!

Hmmm, jag kan inte riktigt bestämma mig. Men om du gillar sjalen och tror du skulle använda en kortare röstar jag nog på att klippa. I så fall kan du ju behålla mössan sedan om du säljer den vidare någon annan gång, och så kan nästa också göra en mössa, och så kan alla på sjalbarn ha en varsin mössa :D :D :D

För en så magisk sjal räcker väl till hur många mössor som helst?

Men är du inte helt säker på färgen och kvaliten tycker jag du ska sälja den (verkar ju finnas många spekulanter), för lite synd är det att klippa en så omtalad sjal.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
#196087
Jag vet inte vad jag tycker du skall göra med sjalen egentligen men tycker det låter som läge att faktiskt kolla med Hoppediz hur unik den egentligen är. Finns det bara en? Finns det flera men inte i den längden? Ja, jag är lite nyfiken iallafall :wink:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?