Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur länge bär ni era barn varje dag i snitt? (0-6 mån)

0-2 timmar
13
25%
2-4 timmar
21
40%
4-6 timmar
19
36%
Användarens profilbild
Av aneeha
#156722
En liten undersökning.


Hur länge bär ni era barn varje dag i snitt?
Barn 0-6 mån

****Ajaj, postade utan förhandsgranskning, så mer än 6h föll bort ****
Senast redigerad av aneeha den lör mar 04, 2006 21:58, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av diddeldi
#156724
det var svårt att välja, för när atlas var 0-3 mån så bar jag honom hela tiden (åtminstone tio timmar per dag), för då vägrade han ligga för sig själv. men sedan började han mer och mer vilja vara på golvet, för att sedan börja krypa ordentligt strax före sex månader. nu är han mest på golvet och bärs sällan längre stunder inne om han är vaken (vid nio månader). men jag får nog rösta på det högsta alternativet ändå för att få rätt "snitt" :wink:
Användarens profilbild
Av Kristina
#156732
Jag tror vi snittar 2-4 timmar för det mesta. Ofta bärs hon minst en sovstund och det är ju typ en timme och så bär jag henne när jag fixar hemma, det är väl en timme till. Sen tillkommer alla kortare stunder när hon bara bärs utan sjal.
Användarens profilbild
Av Gurli
#156734
Valde 4-6 timmar.
Vissa dagar känns det som om jag bär honom hela tiden och andra har jag så ont i ryggen så jag sitter med honom hela tiden :wink:

Vi är iallfall väldigt nära varandra..hela tiden :D
Senast redigerad av Gurli den sön mar 05, 2006 00:34, redigerad totalt 1 gånger.
Av Tyche
#156754
Jag valde 4-6 timmar men det var absolut mer. Vi bar honom verkligen hela dagarna, han hatade att ligga själv. Sitta gick bra från 4,5 månad - men ändå bara korta stunder och han sov bara på oss... Jag skulle gissa på minst 10 h per dygn fram till 6,5 då ligga/sitta själv plötsligt blev intressant.

Nu (9 månader) går han mer och mer själv men han bärs nog igenomsnitt mer än 6 timmar per dygn...
Av Marika
#156762
Jag har rösta på 2-4tim.

Första månaden bar jag jättemycket.
Men nu är det mycket mindre. Är jag hemma ligger Astrid nu mer gärna (!?) på golvet!! Eller så sover hon i sin babyroovagga, som för övrigt är toppen!!
Men sen beror det mycket på vad jag skal göra under dagen.
Astrid har hitills aldrig åkt barnvagn alldeles för opraktiskt för oss. Går vi ut så åker stora syrran pulka och Astrid på magen. Funkar utmärkt. Sen bor vi så att jag måste ta bil om jag skall iväg till dagmamma eller och handla så då använder jag alltid sjalen.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
#156828
Jag röstade också 2-4 tim under de första 6 månaderna. Mer i början eller periodvis, allt mindre ju närmare 6-måndagen.

Nu när han är 8 mån (idag!) blir det minst 30 min och mest 4 tim (en vanlig dag) skulle jag tro. Det är rätt mycket upp och ner, men oftast sover han i sjalen och det blir ju 2 x 45 min ungefär.
Av Marielle med Runa
#156843
Hm, Embla sitter på armen eller i sjalen all vaken tid. Så 4-6 timmar, MINST... Samma sak när Runa var en liten fis!
Av nanook
#156920
Röstade på 4-6h, Elias är snart 7mån och jag bär honom fortfarande minst 4h/dag (oftast mera). Med två livliga storebröder är det enda sättet han hänger med.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
#156924
Jag valde 4-6 h.

De första två månaderna bodde Albert i sjalen med undantag för blöjbyte och amning. Nu vid sju månader sitter han mest i sjalen när vi är ute, eller när jag håller på med något här hemma, men räknar man med tiden man bär i famnen kommer kommer vi nog upp i 4-6 h ändå.
Av Agneta H
#157023
4-6 valde jag. Alla våra barn har varit i famnen större delen av tiden vid den åldern.
Användarens profilbild
Av trollmamma
#157030
Svarae 4-6 timmar det är ju så att dem åker o sitter mest på en då dem är så små !!

Skulle jag inte bära så mycket får man det i bakfickan o dem blir pippiga o klängiga (kanske vi äldre !! )

Men jag bär ju massor i förebyggande syfte.....jämt även nu när Axel är 1½ år :lol:
Användarens profilbild
Av zandrama
#157036
Jag tror att jag snittar 2-4 timmar, men jag har ingen aning. I början bar jag nästan konstant, men för ett par veckor kom Vidar på att det faktiskt är kul på golvet också, så nu är han mycket där. Sen är det inte alltid vi bär, utan ibland sitter han bara i mitt knä.
Användarens profilbild
Av Anna
#157182
jag tog 0-2 timamr. Vi är oftast inte Linus så hemskt mycket. Han är så nöjd att liggasjälv både vaken och sovandes så det är bara ca 30 min . 1 timme /dag hemma inne skulle jag tro och så bär jag ju nästan alltid för transport till och från dagis och om man ska på stan eller så. De dagar vi far iväg någonstanns och han sover i sjalen så blir det ju genast mer, men en typisk vardag för oss så är det 0-2 timmar.

För Hugo hade jag svarat 4-6 timmar eller mer än 6 timmar för första halvåret, och till honom hade vi babybjörn och bärabarnsjal :? Gissa hur ryggen kändes varje kväll då.
Av belinda
#157187
Lowe spenderar i princip alla sina sovstunder på dagen i sjalen, men när han är vaken tycker han bättre om att sitta i sin babysitter eller nån annan stans där man kan leka och prata med honom så jag röstade på mitten alt, fast dte ärju så olika vissa dagar bär vi honom hela dagen. ahr svårt att räkna ut nåt snitt egentligen.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?