Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur ska sjalrecensioner se ut?

Som det ser ut idag. Uppdelade rubriker...
41
79%
Allt under en rubrik (skriver vilken typ av sjal det är inom parantes).
11
21%
Användarens profilbild
Av Helena
#146598
Jag tror det är bra att man kan hitta t ex de elastiska sjalarna på ett och samma ställe, så att man kan jämföra dem.

Men rubriken Vävd kortsjal kan kanske tas bort, där finns ju bara Bära barn.
Så kanske man kan ha en rubrik Vävda sjalar istället och stoppa in bära barn där.
Av LL
#146612
När jag var ny i sjalarnas värld - innan jag blev medlem här och bara "smygläste" - så läste jag bara sjalrecensioner nästan. Jag läste dem om och om igen för att bilda mig en uppfattning om vari skillnaden låg mellan olika sjalsorter och få mig en välgrundad uppfattning om olika sjalar trots att jag bara hade en moby wrap hemma.

Recensionerna är viktiga, kanske inte bara för för nybörjare, och det är jättefint att de strukturerats så bra. Möjligen att någon rubrik kan tas bort (såsom vävd kortsjal) i enlighet med givet förslag.

För att leta sig fram via sökfunktionen måste man dels vara rätt haj på forumets utformning (att funktionen finns, hur det används) och veta vad man vill läsa om.

Genom ett lättillgänglig struktur så gynnas istället det spontana läsandet och kunskapsinhämtandet. Tänk på att många som läser här inte från början vet att det finns båda elastiska och vävda sjalar och än mindre vet skillnaden mellan de olika märkena på marknaden.
Användarens profilbild
Av April
#146630
Ja, verkligen "nyttigt" att höra din åsikt LL. Är man redan inne i "träsket", så kanske man resonerar ltie annorlunda :oops: :lol:

Man kanske kunde göra denna uppdelningen, så försvinner i alla fall lite kategorier:

-----

Bärpåse/ringsjal (under samma rubrik, men med tydliga markeringar i sidan, dvs. att det står bärpåse eller ringsjal brevid märket).

Vävda sjalar (även här markerar man kort eller lång sjal - man kan ju även markera diagonalvävd osv.)

Ergonomiska bärselar/kvadratiska sjalar (här markerar man också i sidan).

-----

Vad tror ni om det?

Kram
Användarens profilbild
Av Mia
#146834
.. och en elastiska sjalar..
Av LL
#146856
Fint att ni uppskattar mina synpunkter. Jag kom på en sak. Om det är så att en del stör sig på att skrolla förbi det ganska långa stycket med sjalrecensioner på vägen mot andra rubriker i forumet, så kanske man kan lägga dem längre ner. Det skrivs ju (alltför) sällan i recensionerna så därför behöver de kanske inte ligga så högt upp?

April: Ditt förslag om uppdelning är bra. Då förstår man vilka bärredskap som anses likvärdiga (tex ringsjal och bärpåse). Om det är alltför uppdelat finns risken att det verkar krångligare än det är :wink: . Håller med Mia om att rubriken Elastiska sjalar också behövs.

Skriv fler recensioner hörni! Jag tycker det är väldigt läsvärt, trots att jag inte ser mig som någon nybörjare längre. Här där jag bor har vi nämligen inga sjalträffar där vi kan klämma och känna på nya sjalar och selar och meitaier.

Jag måste köpa allt jag är nyfiken på... (har blivit en hel del, faktiskt, men jag säljer av i hög takt).
Användarens profilbild
Av Suskiv
#146885
Jag känner inte till forumprogrammet så bra, men går det inte att gära fler "nivåer" på rubrikerna

Tex: På forumnivå så ligger "Sjalrecentioner" om man klickar där så får man olika alternativ ex vävda, elastikska ovs. Trycker man på ett alternativ så kommer man till de olika sjalarna i den kategorin.

Det skulle jag tycka var bäst, men det kanske inte går.

jkag tycker iaf att det just nu tar för stor plats på själva forum sidan. Det är ganska mycket man får scrolla förbi.
Av belinda
#146954
Jag tycker som de ovan att det vore bra med lite färre alternativ på forumindex!
Innan jag blev medlem och bara tassade runt här var det precis som för LL nästan enbart recensionerna jag ville åt. Och mitt första intryck av sidan var att det var vansinnigt mycket att välja mellan! Alldeles för mycket kategorier, det ahr jag vant mej vid nu, men tyycker nog fortfarande att man skulle kunna slå ihop en del kategorier. Det tror jag man tjänar på.
Oj då det kom visst att handla om inte enbart sjalrecensionerna, men men
Användarens profilbild
Av Soffi
#146999
Jag tycker det är ganska skönt med en uppdelning. :P
Användarens profilbild
Av AnKa
#147022
Jag tycker att det är bra som det är nu. Mer överskådligt och lättere att hitta för de som kommer in här första gången (och kanske inte tänker på att det finns en sökfunktion).

Jag kan nog tycka att det finns lite väl många forum/ämnen nu men det finns nog andra som man hellre kan plocka bort.

Sjalrecensionerna fyller nog en viktig funktion för alla noviser :D
Användarens profilbild
Av April
#147114
Jag känner inte till forumprogrammet så bra, men går det inte att gära fler "nivåer" på rubrikerna

Tex: På forumnivå så ligger "Sjalrecentioner" om man klickar där så får man olika alternativ ex vävda, elastikska ovs. Trycker man på ett alternativ så kommer man till de olika sjalarna i den kategorin.

Det skulle jag tycka var bäst, men det kanske inte går.
Det går tyvärr inte :-(

Jag har nu ändrat lite under sjalrecensioner.

Jag kommer även att göra enligt följande:

Bärsjalsvisning - nuvarande inlägg flyttas till BäraBarn
SjalBarnspoesi - tas bort
Efter SjalBarnsTräffen - Tas bort, man får tacka i samma tråd, som man bokade träffen i ;-)
Varför bära sitt barn? - Nuvarande rubriker, flyttas till Littertur och hemsidor - sedan tas rubriken bort.

Det kanske händer mer... vi får se ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av Helena
#147127
Jag förstår inte varför man behöver skilja mellan vävda korta och vävda långa sjalar alls. I vilken grupp hamnar då 3,6 sjalarna, är de långa eller korta. En vävd Stork är ju alltid en vävd Stork oavsett om den är lång eller kort är det ju samma känsla i tyget.
Nästan alla sjalar finns ju i många olika längder, även om man inte kan köpa korta Easycare, Bebina och Ella Roo i Sverige t ex.
Det är kanske Bärabarn som stökar till det lite här eftersom den är en renodlad kortsjal. Men att markerar diagonalvävd eller inte är bra tycker jag.
Fast nu skrev jag visst en recension för en kort Stork. Men den kan ju raderas. :lol:
Användarens profilbild
Av April
#147129
Ja, jag har också tänkt på det... Kanske tar bort ditt inlägg sen ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av Tiz
#147132
Som det ser ut idag! Absolut mest överskådligt, tycker jag.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?