Aktuellt datum och tid: fre mar 05, 2021 21:23
Moderatorer: krakri, God_cares, Hell Cat, Asia
Nolina skrev:Får den plats i lådan? Hur gör ni med lämningarna? Kul att du blev nöjd
marmite skrev:Vi har blivit med elcykel! En röd 8-växlars Eco Ride Ambassador med hamax kiss barnsíts (vår gamla barnsits gick inte att montera på elcykeln eftersom batteriet var ivägen). Cykeln är helt fantastisk, men jag tycker det är svårt att balansera den när jag ska sätta I i barnsitsen. Finns det något cykelställ som gör cykeln helt stabil och upprät?
marmite skrev:Vi har blivit med elcykel! En röd 8-växlars Eco Ride Ambassador med hamax kiss barnsíts (vår gamla barnsits gick inte att montera på elcykeln eftersom batteriet var ivägen). Cykeln är helt fantastisk, men jag tycker det är svårt att balansera den när jag ska sätta I i barnsitsen. Finns det något cykelställ som gör cykeln helt stabil och upprät?
Elin G skrev:marmite skrev:Vi har blivit med elcykel! En röd 8-växlars Eco Ride Ambassador med hamax kiss barnsíts (vår gamla barnsits gick inte att montera på elcykeln eftersom batteriet var ivägen). Cykeln är helt fantastisk, men jag tycker det är svårt att balansera den när jag ska sätta I i barnsitsen. Finns det något cykelställ som gör cykeln helt stabil och upprät?
En sådan tittar jag också på. Eller kanske inte precis den, men en EcoRide. Jag skulle vilja ha nåt lättare att cykla på när jag är själv.
flindra skrev:Elin G skrev:marmite skrev:Vi har blivit med elcykel! En röd 8-växlars Eco Ride Ambassador med hamax kiss barnsíts (vår gamla barnsits gick inte att montera på elcykeln eftersom batteriet var ivägen). Cykeln är helt fantastisk, men jag tycker det är svårt att balansera den när jag ska sätta I i barnsitsen. Finns det något cykelställ som gör cykeln helt stabil och upprät?
En sådan tittar jag också på. Eller kanske inte precis den, men en EcoRide. Jag skulle vilja ha nåt lättare att cykla på när jag är själv.
Bromptonen är extremt lättcyklad, bara som ett tips. Nåt helt annat än en vanlig
standardcykel tycker jag. Man kan hålla hög kadens och därmed hålla uppe farten.
Men EcoRide är säkerligen kanonbra den också!
Elin G skrev:flindra skrev:Elin G skrev:marmite skrev:Vi har blivit med elcykel! En röd 8-växlars Eco Ride Ambassador med hamax kiss barnsíts (vår gamla barnsits gick inte att montera på elcykeln eftersom batteriet var ivägen). Cykeln är helt fantastisk, men jag tycker det är svårt att balansera den när jag ska sätta I i barnsitsen. Finns det något cykelställ som gör cykeln helt stabil och upprät?
Bromptonen är extremt lättcyklad, bara som ett tips. Nåt helt annat än en vanlig
standardcykel tycker jag. Man kan hålla hög kadens och därmed hålla uppe farten.
Men EcoRide är säkerligen kanonbra den också!
Jag borde kanske provcykla en brompton. Är så väldigt förtjust i elstöd bara.
Ponyo skrev:Jag älskar min elcykel (trots att just min är ett måndagsexemplar). Men så har vi förskräckliga backar vid oss. Annars skulle jag lätt ha utan elstöd.
flindra skrev:Det beror ju lite på vad man vill uppnå med sin cykel. Visst cyklar du kanske lite snabbare med
elstöd, men du får mer träning utan. Med en vikcykel behöver man aldrig oroa sig över att den
ska bli stulen, vilket är ett stort plus tycker jag. Man kan ta med den på buss och tåg. Om man
inte orkar cykla hem eller om det blev dåligt väder under dagen så är det bara att ta bussen
hem. Valmöjligheterna är oändliga.
Sen så kan jag väl känna att det är skillnad på elassist på en lådcykel och på en vanlig cykel.
Med lådcykeln tar man ju tung last, och då gör elassisten så att cykeln blir som en vanlig
cykel trots lasten. När jag cyklar med bara mig själv, utan barn, tycker jag inte att elassist
behövs på samma sätt.
Men självklart är det säkert jättehärligt att ha en elcykel! Man får väga för- och nackdelar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster