Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cisco
#9318196
moggleif skrev:
Cisco skrev:Alltså. Maken fick nyss en cargobike i 30-årspresent :shock:

Nu är frågan. Frakta bebis, nu 7 månader, i en sådan? Hur?
Vilken modell?
Och sedan "krävs" recension. :)
Cargobike classic. Har provkört en gång, förvånansvärt lätt var det om än väldigt ovant känsla när en svänger. Men det vänjer en sig vid, tänker jag. Här där vi bor är det inte så backigt, så vi klarar oss nog bra utan el trots allt!
Användarens profilbild
Av Elin G
#9318329
Cisco skrev:
Elin G skrev:
Cisco skrev:Alltså. Maken fick nyss en cargobike i 30-årspresent :shock:

Nu är frågan. Frakta bebis, nu 7 månader, i en sådan? Hur?
Spänn fast en bilbarnstol om det får plats. Eller en barnvagnsinsats. Nolina har en speciell cykelstol för lådcykel som jag också funderar på att köpa.
Menar du ett babyskydd eller en "riktig" bilbarnstol?

Babboe har en barnsits som jag funderar på om den passar. Har mailar och frågat hur den fästs:)

Niholas; är det en stol att fästa i lådan eller bakpå cykeln?
Vi hade först babyskydd, men när de närmar sig ett år är en vanlig bilbarnstol bättre. Jag letar just nu efter en typ britax two-way att använda för ändamålet.
Av Nikaj
#9320680
Från vilken ålder upplever ni att barn kan sitta utan bilstol i lådan?
Användarens profilbild
Av flindra
#9320740
Nikaj skrev:Från vilken ålder upplever ni att barn kan sitta utan bilstol i lådan?
Så länge hon inte somnar har det gått bra att sitta vanligt för A från hon var 10 månader.
Av Nikaj
#9320744
flindra skrev:
Nikaj skrev:Från vilken ålder upplever ni att barn kan sitta utan bilstol i lådan?
Så länge hon inte somnar har det gått bra att sitta vanligt för A från hon var 10 månader.
Åhå! Jag är bra sugen på en Cargobike alltså :hide: En färdigmonterad...
Användarens profilbild
Av Cisco
#9320771
flindra skrev:
Nikaj skrev:Från vilken ålder upplever ni att barn kan sitta utan bilstol i lådan?
Så länge hon inte somnar har det gått bra att sitta vanligt för A från hon var 10 månader.
Positiva nyheter! :)
Användarens profilbild
Av flindra
#9320991
Cisco skrev:
flindra skrev:
Nikaj skrev:Från vilken ålder upplever ni att barn kan sitta utan bilstol i lådan?
Så länge hon inte somnar har det gått bra att sitta vanligt för A från hon var 10 månader.
Positiva nyheter! :)
Om vi ofta skulle göra längre turer där det finns risk att hon somnar så skulle jag nog snickra eller sy nån sorts nackstöd.
Mest så att det går att ha huvudet upprätt.
Användarens profilbild
Av Cisco
#9321106
flindra skrev:
Cisco skrev:
flindra skrev:
Nikaj skrev:Från vilken ålder upplever ni att barn kan sitta utan bilstol i lådan?
Så länge hon inte somnar har det gått bra att sitta vanligt för A från hon var 10 månader.
Positiva nyheter! :)
Om vi ofta skulle göra längre turer där det finns risk att hon somnar så skulle jag nog snickra eller sy nån sorts nackstöd.
Mest så att det går att ha huvudet upprätt.
Får man fråga om du har fler idéer på det? *nyfiken*
Användarens profilbild
Av flindra
#9321113
Cisco skrev:
flindra skrev:
Cisco skrev:
flindra skrev:
Nikaj skrev:Från vilken ålder upplever ni att barn kan sitta utan bilstol i lådan?
Så länge hon inte somnar har det gått bra att sitta vanligt för A från hon var 10 månader.
Positiva nyheter! :)
Om vi ofta skulle göra längre turer där det finns risk att hon somnar så skulle jag nog snickra eller sy nån sorts nackstöd.
Mest så att det går att ha huvudet upprätt.
Får man fråga om du har fler idéer på det? *nyfiken*
Absolut!

Eftersom själva lådan är i trä så skulle det gå att skruva dit en helt vanlig bräda som står rakt upp.
På denna bräda skulle man sedan kunna sätta nån form av plastlåda, träbit eller liknande. Något som
är böjt. Det ska bli som nackskyddet i en framåtvänd bilbarnstol. Insidan på nackskyddet kan man klä
med till exempel en bit liggunderlag.


Nackskyddet i en framåtvänd bilbarnstol:


Bild

Det blir väl inte så vackert, men mest för att inte huvudet ska bli så snett. A har somnat nån gång
när vi cyklat lite längre och då brukar hon luta sig mot O som sitter brevid. Det funkar ju men känns
inte helt optimalt.
Användarens profilbild
Av moggleif
#9321295
Jag skulle slaktat en gammal stol. Tagit huvudstödet och skruvat på en planka och i sin tur satt fast den med en anordning där man enkelt kan ta bort den för att förvara inomhus.
Användarens profilbild
Av Cisco
#9321411
Hjälmtvånget då? Jag tänker att ett barnhuvud + hjälm inte skulle få plats?
Användarens profilbild
Av Elin G
#9321453
Cisco skrev:Hjälmtvånget då? Jag tänker att ett barnhuvud + hjälm inte skulle få plats?
Man får välja en tillräckligt bred stol. I vårt vanliga babyskydd gick det inte, men vi hade ett äldre som vi bara använde i cykeln också och där fick hjälmen plats.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
#9324039
Wohoo! Nu är det äntligen cykel på gång för oss :vågen:
En tvåhjulig från De Fietsfabriek blir det. Nu gäller det bara att lyckas bestämma sig för färg. Och lösa transporten. Har en kompis som ska köra ner och kan ta med den, men det blir inte förrän det är sommardäcksväder hela vägen upp hit och nu när vi äntligen kan beställa vill jag ju ha den så fort som möjligt. Har en annan kompis vars föräldrar ska köra upp en vävstol och jag hoppas att de kanske kan ta med den. :eld:
Användarens profilbild
Av Elin G
#9324398
Vad roligt, Knyttet&K :D .

Vi har löst våra barnstolsbekymmer. Vi köpte en gammal bilbarnstol och modifierade lite. Det blir ganska trångt i lådan, men det går.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 20
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?