Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimme
#9208136
Vad roligt :vågen:

Blir glad när jag hittar den här tråden.
Sitter själv o väntar på att jag ska få en elektrisk bakfiets cargotrike.
Ska ha den istället för bil.
Har separerat nu under våren, tycker inte jag har råd att ha egen bil. Så exet köper ut mig ur våran bil och jag har beställt lådcykel. :D
Användarens profilbild
Av flindra
#9208519
Vad häftigt mimme! Köper du den från Gamla Enskede Lådcyklar?
Vi har just fått beställningsbekräftelse från holländarna i Borensberg. De jobbar inte så snabbt, men känns pålitliga.
Användarens profilbild
Av mimme
#9208532
flindra skrev:Vad häftigt mimme! Köper du den från Gamla Enskede Lådcyklar?
Vi har just fått beställningsbekräftelse från holländarna i Borensberg. De jobbar inte så snabbt, men känns pålitliga.
Ja, det är via gamla Enskede Lådcyklar jag har beställt.
Tänkte egentligen först beställa en babboe. Men när jag var där o prvcyklade och pratade med dem så kom jag fram till att det nog är värt pengarna att ta en bakfiets istället. Tror inte motorn på babboen skulle orka uppför backen hem till mig. Iaf inte med tre barn o full packning i lådan. :wink:

Var också sugen på tvåhjuligt först, men eftersom jag ska ha den istället för bil året runt så tror jag det är smart med en trehjulig på vintern när det är halt.
Användarens profilbild
Av flindra
#9208545
mimme skrev:
flindra skrev:Vad häftigt mimme! Köper du den från Gamla Enskede Lådcyklar?
Vi har just fått beställningsbekräftelse från holländarna i Borensberg. De jobbar inte så snabbt, men känns pålitliga.
Ja, det är via gamla Enskede Lådcyklar jag har beställt.
Tänkte egentligen först beställa en babboe. Men när jag var där o prvcyklade och pratade med dem så kom jag fram till att det nog är värt pengarna att ta en bakfiets istället. Tror inte motorn på babboen skulle orka uppför backen hem till mig. Iaf inte med tre barn o full packning i lådan. :wink:

Var också sugen på tvåhjuligt först, men eftersom jag ska ha den istället för bil året runt så tror jag det är smart med en trehjulig på vintern när det är halt.
Ojdå, ja så långt tänkte ju aldrig vi. Det blir en tvåhjulig. Man kan kanske byta till dubbdäck på vintern, det kan ju helt klart vara värt besväret eftersom cykeln kommer användas minst fyra dagar i veckar för oss.
Användarens profilbild
Av mimme
#9208552
flindra skrev: Ojdå, ja så långt tänkte ju aldrig vi. Det blir en tvåhjulig. Man kan kanske byta till dubbdäck på vintern, det kan ju helt klart vara värt besväret eftersom cykeln kommer användas minst fyra dagar i veckar för oss.
Tror helt klart det är värt besväret om cykeln ska användas vintertid. :D
Användarens profilbild
Av Elin G
#9208718
Apropå dubbdäck, är det nån som sett 20 tums dubbdäck nånstans? Jag letade för två år sen, men kunde inte hitta nånstans.
Användarens profilbild
Av Thymus
#9208756
Tassar lite här. Min man okynnesåker bil till jobbet, så snart måste vi nog köpa en ny cykel åt honom för att höja cykelmotivationen lite.
Av p_sarah
#9216409
Tass, klurar på en lådcykel, en trehjuling. Jag kan inte cykla (på en vanlig cykel) men har innan kört elcykel med lite bredare däck och moped då jag var 15... Tror en trehjuling funkar för mig. Jag vill cykla långsamt och stabilt hellre än snabbt.

Jag kikade på Ekern "Bagarmossen". Jag kommer bara använda cykeln en del på helger eller för att handla, så det måste inte vara bästa kvalitén.. . Nån som provat?
Användarens profilbild
Av Thymus
#9216423
Nån som är bra på det här med elcyklar och effekt? Vi ska köpa nåt sånt här: http://www.rull.se/Ombyggnadskit,_el-cykel
Frågan är hur stark motor man behöver ha om man ska ha eldrift på en vanlig damcykel med vagn bakpå. Den ska klara att ta sig upp en uppförsbacke med barn och matkassar lastade därbak. Räcker det med 500w eller måste man köpa värstingen på 1000w?
Användarens profilbild
Av mimme
#9216440
p_sarah skrev:Tass, klurar på en lådcykel, en trehjuling. Jag kan inte cykla (på en vanlig cykel) men har innan kört elcykel med lite bredare däck och moped då jag var 15... Tror en trehjuling funkar för mig. Jag vill cykla långsamt och stabilt hellre än snabbt.

Jag kikade på Ekern "Bagarmossen". Jag kommer bara använda cykeln en del på helger eller för att handla, så det måste inte vara bästa kvalitén.. . Nån som provat?
Jag var där och provcyklade en lite. Kändes bra. Men jag testade inte så mycket eftersom jag var ute efter cykel med elmotor.
Åk till dem och prova själv är mitt tips.
Av p_sarah
#9216448
mimme skrev:
p_sarah skrev:Tass, klurar på en lådcykel, en trehjuling. Jag kan inte cykla (på en vanlig cykel) men har innan kört elcykel med lite bredare däck och moped då jag var 15... Tror en trehjuling funkar för mig. Jag vill cykla långsamt och stabilt hellre än snabbt.

Jag kikade på Ekern "Bagarmossen". Jag kommer bara använda cykeln en del på helger eller för att handla, så det måste inte vara bästa kvalitén.. . Nån som provat?
Jag var där och provcyklade en lite. Kändes bra. Men jag testade inte så mycket eftersom jag var ute efter cykel med elmotor.
Åk till dem och prova själv är mitt tips.
Men de har väl med elmotor också? :hmm:
Av p_sarah
#9216452
p_sarah skrev:
mimme skrev:
p_sarah skrev:Tass, klurar på en lådcykel, en trehjuling. Jag kan inte cykla (på en vanlig cykel) men har innan kört elcykel med lite bredare däck och moped då jag var 15... Tror en trehjuling funkar för mig. Jag vill cykla långsamt och stabilt hellre än snabbt.

Jag kikade på Ekern "Bagarmossen". Jag kommer bara använda cykeln en del på helger eller för att handla, så det måste inte vara bästa kvalitén.. . Nån som provat?
Jag var där och provcyklade en lite. Kändes bra. Men jag testade inte så mycket eftersom jag var ute efter cykel med elmotor.
Åk till dem och prova själv är mitt tips.
Men de har väl med elmotor också? :hmm:
Fanns specifikationer för elmotor men inget pris, kanske skrev de fel på hemsidan bara. Synd, då faller hela min idé :/
Användarens profilbild
Av Elin G
#9216529
p_sarah skrev:
p_sarah skrev:
mimme skrev:
p_sarah skrev:Tass, klurar på en lådcykel, en trehjuling. Jag kan inte cykla (på en vanlig cykel) men har innan kört elcykel med lite bredare däck och moped då jag var 15... Tror en trehjuling funkar för mig. Jag vill cykla långsamt och stabilt hellre än snabbt.

Jag kikade på Ekern "Bagarmossen". Jag kommer bara använda cykeln en del på helger eller för att handla, så det måste inte vara bästa kvalitén.. . Nån som provat?
Jag var där och provcyklade en lite. Kändes bra. Men jag testade inte så mycket eftersom jag var ute efter cykel med elmotor.
Åk till dem och prova själv är mitt tips.
Men de har väl med elmotor också? :hmm:
Fanns specifikationer för elmotor men inget pris, kanske skrev de fel på hemsidan bara. Synd, då faller hela min idé :/
Den finns säkert med elmotor. Ring och prata med dem, så fixar de säkert det. Däremot kanske de inte har den inne så man kan provcykla med el, men man kan säkert beställa en med elmotor.
Användarens profilbild
Av mimme
#9216533
p_sarah skrev:
p_sarah skrev:
mimme skrev:
p_sarah skrev:Tass, klurar på en lådcykel, en trehjuling. Jag kan inte cykla (på en vanlig cykel) men har innan kört elcykel med lite bredare däck och moped då jag var 15... Tror en trehjuling funkar för mig. Jag vill cykla långsamt och stabilt hellre än snabbt.

Jag kikade på Ekern "Bagarmossen". Jag kommer bara använda cykeln en del på helger eller för att handla, så det måste inte vara bästa kvalitén.. . Nån som provat?
Jag var där och provcyklade en lite. Kändes bra. Men jag testade inte så mycket eftersom jag var ute efter cykel med elmotor.
Åk till dem och prova själv är mitt tips.
Men de har väl med elmotor också? :hmm:
Fanns specifikationer för elmotor men inget pris, kanske skrev de fel på hemsidan bara. Synd, då faller hela min idé :/
De har slutat med sina egna med elmotor. Men de är återförsäljare åt två andra företag dom har elmotor. Babboe och bakfiets.
Jättetrevliga, jag har beställt en bakfiets. dyrare cykel men kraftigare motor.
Ring o prata med dem, jättetrevliga.
Användarens profilbild
Av Elin G
#9216536
Är man ute efter en riktig budgetcykel med elmotor finns ju cargobike. Elmotorn på den är riktigt bra, tycker jag. Men om man inte är road av att skruva och fixa ska man gärna betala nån annan för att montera den.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 20

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?