Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av flindra
#9315800
Jag blir lite misstänksam över kvaliteten på en såpass billig cykel. Den kan ju funka, men hur länge?
Vad har de sparat in på för att få ner priset?

Malmö ligger nära Köpenhamn, och där är lådcyklar väldigt vanliga. Om ni ändå ska dit nån gång kan
ni ju provcykla där? Jag måste säga att jag tycker inte det låter som att ni behöver en trehjulig
cykel med eran kravspec. Trehjuliga är väl mer för dagis som ska köra 6 barn ett par hundra meter
på en platt cykelväg.
Användarens profilbild
Av Cisco
#9315815
Misstänksam är ordet! Hade inte velat beställa.

Men tvåhjulig verkar superläskigt! Och så långt!
Användarens profilbild
Av flindra
#9315846
Vår cykel är nästan tre meter lång, och det är bara ibörjan man tänker på att det är långt.
Precis som när man kör bil så får man lyfta blicken och titta vart man ska, ibörjan var det lätt
att man stirrade ner på framhjulet och då blir det vingligt. Man får snabbt kläm på det hela!

Jag rekommenderar elmotor, om man inte har det väldigt plant förstås. Det är finfint när man
ska starta att få lite draghjälp.

Babboe verkar vara en rätt bra mellanprisklass på lådcyklar tycker jag. Säkert en del grejer de
har sparat in på jämfört med de dyraste cyklarna, men med tanke på hur poppis den är i Holland
så måste den ju vara bra.
Användarens profilbild
Av Cisco
#9317819
Alltså. Maken fick nyss en cargobike i 30-årspresent :shock:

Nu är frågan. Frakta bebis, nu 7 månader, i en sådan? Hur?
Användarens profilbild
Av Sanna81
#9317826
Tror ni att det går att sälja en Nordic Cab som är trasig så att hjulet som behövs för att den ska fungera som barnvagn är trasigt, eller måste man se till att få den lagad först i så fall? Just nu står den utomhus i snön och tappar värde för varje snöflinga antar jag (även om den har ett överdrag så snön inte kommer direkt på den). Förra vintern som den stod ute blev klädseln lite mögelprickig också, och det antar jag inte gör den mer lättsåld precis...

Men det är bara att inse, vi lär inte använda den mer. En del blev den använd första sommaren, men blev vi för lata för att orka dra den extra vikten och cykelstolen blev mer attraktiv sommarhalvåret, och på vintern blir det bara buss för hela slanten.
Användarens profilbild
Av Andelle
#9317846
Sanna81 skrev:Tror ni att det går att sälja en Nordic Cab som är trasig så att hjulet som behövs för att den ska fungera som barnvagn är trasigt, eller måste man se till att få den lagad först i så fall? Just nu står den utomhus i snön och tappar värde för varje snöflinga antar jag (även om den har ett överdrag så snön inte kommer direkt på den). Förra vintern som den stod ute blev klädseln lite mögelprickig också, och det antar jag inte gör den mer lättsåld precis...

Men det är bara att inse, vi lär inte använda den mer. En del blev den använd första sommaren, men blev vi för lata för att orka dra den extra vikten och cykelstolen blev mer attraktiv sommarhalvåret, och på vintern blir det bara buss för hela slanten.
Är den mögelprickig behövs en ny klädsel, det är inte hälsosamt att ha barn i mögliga vagnar. Sporerna finns kvar även efter tvätt tyvärr.
Användarens profilbild
Av Elin G
#9317869
Cisco skrev:Alltså. Maken fick nyss en cargobike i 30-årspresent :shock:

Nu är frågan. Frakta bebis, nu 7 månader, i en sådan? Hur?
Spänn fast en bilbarnstol om det får plats. Eller en barnvagnsinsats. Nolina har en speciell cykelstol för lådcykel som jag också funderar på att köpa.
Användarens profilbild
Av Cisco
#9317870
Elin G skrev:
Cisco skrev:Alltså. Maken fick nyss en cargobike i 30-årspresent :shock:

Nu är frågan. Frakta bebis, nu 7 månader, i en sådan? Hur?
Spänn fast en bilbarnstol om det får plats. Eller en barnvagnsinsats. Nolina har en speciell cykelstol för lådcykel som jag också funderar på att köpa.
Menar du ett babyskydd eller en "riktig" bilbarnstol?

Babboe har en barnsits som jag funderar på om den passar. Har mailar och frågat hur den fästs:)

Niholas; är det en stol att fästa i lådan eller bakpå cykeln?
Användarens profilbild
Av Cisco
#9317903
Nolina skrev:
Cisco skrev:
Elin G skrev:
Cisco skrev:Alltså. Maken fick nyss en cargobike i 30-årspresent :shock:

Nu är frågan. Frakta bebis, nu 7 månader, i en sådan? Hur?
Spänn fast en bilbarnstol om det får plats. Eller en barnvagnsinsats. Nolina har en speciell cykelstol för lådcykel som jag också funderar på att köpa.
Menar du ett babyskydd eller en "riktig" bilbarnstol?

Babboe har en barnsits som jag funderar på om den passar. Har mailar och frågat hur den fästs:)

Niholas; är det en stol att fästa i lådan eller bakpå cykeln?
Jag har den ifrån babboe i en annan lådcykel än babboes. Den fäst med skruv i bänken och ryggen. Min lådcykel är som cargobiken så den fungerar i den.

Det är jag som är nolina alltså ;)
Haha, där läste jag visst för snabbt! Tack för infon :)
Det roliga är att nu när jag har googlat så har Nihola en liknande baby seat som babboe!
Användarens profilbild
Av Cisco
#9317925
Cisco skrev:
Nolina skrev:
Cisco skrev:
Elin G skrev:
Cisco skrev:Alltså. Maken fick nyss en cargobike i 30-årspresent :shock:

Nu är frågan. Frakta bebis, nu 7 månader, i en sådan? Hur?
Spänn fast en bilbarnstol om det får plats. Eller en barnvagnsinsats. Nolina har en speciell cykelstol för lådcykel som jag också funderar på att köpa.
Menar du ett babyskydd eller en "riktig" bilbarnstol?

Babboe har en barnsits som jag funderar på om den passar. Har mailar och frågat hur den fästs:)

Niholas; är det en stol att fästa i lådan eller bakpå cykeln?
Jag har den ifrån babboe i en annan lådcykel än babboes. Den fäst med skruv i bänken och ryggen. Min lådcykel är som cargobiken så den fungerar i den.

Det är jag som är nolina alltså ;)
Haha, där läste jag visst för snabbt! Tack för infon :)
Det roliga är att nu när jag har googlat så har Nihola en liknande baby seat som babboe!
Vänta nu. Skruv som i att skruva in i bänken?
Användarens profilbild
Av moggleif
#9318193
Cisco skrev:Alltså. Maken fick nyss en cargobike i 30-årspresent :shock:

Nu är frågan. Frakta bebis, nu 7 månader, i en sådan? Hur?
Vilken modell?
Och sedan "krävs" recension. :)
Användarens profilbild
Av Cisco
#9318195
Nolina skrev:
Cisco skrev:Oj, vilken leveranstid!! :shock:
Ja, det var just det. Jag tror de missade att beställa ifrån Holland och sen beställde fel för sen tog det bara en vecka innan jag fått rätt efter att ha anmält dem på paypal ;)
Det var ingen rolig historia att beställa ifrån babboe.
Jeez. Men har din lilla kunnat ha hjälm i den?
Det funderar jag på. Vi ska prova montera ner en bilbarnstol i lådan. Men har väldigt svårt att tänka mig att det funkar med en hjälm däri.. :hmm:
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 20
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?