Aktuellt datum och tid: ons apr 21, 2021 02:42
Moderatorer: krakri, God_cares, Hell Cat, Asia
litensoetis skrev:då tänkte även jag joina tråden, en cargobike lådcykel med elmotor är på väg till mig. hurra!
Knyttet & K skrev:Grattis!
Jag är också sugen på en trehjuling med el. Jag har tyvärr svårt att hantera vår tvåhjuling med tung last. Cykla är inga problem men parkera och leda den har jag svårt att orka. Jag har vält den flera gånger. En gång när jag skulle parkera vilket resulterade i att stödet blev böjt. Jag är å andra sidan peppad på att starta lastcykelpool. Då kan man ju låna därifrån de gånger man ska köra tung last.
flindra skrev:Knyttet & K skrev:Grattis!
Jag är också sugen på en trehjuling med el. Jag har tyvärr svårt att hantera vår tvåhjuling med tung last. Cykla är inga problem men parkera och leda den har jag svårt att orka. Jag har vält den flera gånger. En gång när jag skulle parkera vilket resulterade i att stödet blev böjt. Jag är å andra sidan peppad på att starta lastcykelpool. Då kan man ju låna därifrån de gånger man ska köra tung last.
Det låter ju inte alls bra. Vilken cykel har ni?
Tycker Bakfiets funkar fint att leda och hantera, även med tre barn i.
Jag tycker det är skönt att ha styret högt när jag ska leda cykeln. Kanske kan vara värt att prova ställa in styret i en bättre höjd?
flindra skrev:Knyttet & K skrev:Grattis!
Jag tycker det är skönt att ha styret högt när jag ska leda cykeln. Kanske kan vara värt att prova ställa in styret i en bättre höjd?
litensoetis skrev:flindra skrev:Knyttet & K skrev:Grattis!
en tanke jag fick är att på vanliga elcyklar så brukar det finnas en liten "gas" på styret att vrida på, tex i uppförsbackar osv om man inte orkar putta så får man en liten extra skjuts. finns inget sånt på din?
litensoetis skrev:tankar flyger och far, hur ska man låsa fast den på bästa sätt osv. tänker mig någon lång kedja av något slag med ett FETElås på så att ingen snor den, haha. så att man kan fästa ramen i något, typ en stolpe, cykelställ osv. givetvis även låsa bakdäcket. hur gör ni andra med trehjuling?
...
Är även lite nervös för rost, min kommer stå ute men under något slags kapell. kommer sköta om den som min bebis, torka, tvätta och dona. men ändå, jag vill inte ha rost! Hur stor kan risken va egentligen, min vanliga cykel har ju inte rostat liksom, den är ändå över tjugo år gammal.
flindra skrev:Gör Lifebike lastcyklar?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster