Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ja, hur och var förvarar ni dem när ni inte använder dem?

Den är alltid på
Inga röster
0%
Prydligt hopvikt i en garderob/byrålåda eller liknande
17
22%
I sängen/soffan/på bordet där jag tog av den senast
36
47%
Ingen aning, jag får alltid leta
2
3%
Någon annanstans (precisera gärna)
22
29%
Användarens profilbild
Av annalys
#115582
Nu när jag har en egen sjal som oftast ligger i sängen eller soffan där jag tog av den senast börjar jag undra om jag inte borde ha en bra plats till den. Det ligger ju dessutom en Patapum och skräpar där jag tog av den senast, och en Babybjörn på golvet så David ska ha något att leka med.
Användarens profilbild
Av marlene
#115587
ERGOn hänger på hatthyllan... easycaren hänger där med. Maya Wrap Pouchen ligger i en liten ryggsäcksom vi har till wille med ett extra ombyte om det skulle hända en olycka. Den om sydda bärabarn sjalen kan ligga lite vars om helst men oftast hänger den på hatthyllan den med. Sen har jag en ringsjal som jag inte använder i klädkammaren och en massa sjalar (2 st som ska bli ringsjalar) to be i en garderob. Snart kommer en hoppis och den vet jag inte vart den ska bo... hatthyllan eller en garderob kanske.
Av Petra
#115588
Mina hänger på galgar i hatthyllan.

Eller ihopknölad där jag tagit av den. :oops: Men oftast på galge eller på mig.
Användarens profilbild
Av Mia
#115589
Oftast där jag tog av den senast.
Men jag har ju några så att ha alla framme går ju inte.. Så några ligger prydligt ihopvikta i ett skåp.
Användarens profilbild
Av boosten
#115593
Oftast ligger de och skräpar.. Men när vi får nåt städil så har den en plats i garderoben, dock nästan aldrig hopvikt (de är ju så attans långa..), utan hoprullade, mycket stiligt! :D
Användarens profilbild
Av CeciliaH
#115599
De som jag använder mest ligger nog där jag tog av mig dem senast... tror jag :roll: De jag inte använder ofta ligger vikta på en hylla.
Användarens profilbild
Av Hellen
#115605
Ergon har jag faktiskt fixat en egen låda till i byrån i hallen, men oftast ligger den och "skräpar" lite här och var i hallen, köket, vardagsrummet....

Ringsjalen har en egen pall i vardagsrummet och en stol i köket eller så ligger den och "skräpar" lite här och var också, beroende på var sonen har dragit omkring med den nånstans :wink:

Min långstorkis, som jag ska försöka sälja, ligger faktiskt ihopvikt, nytvättad och struken högst upp i garderoben i väntan på nytt hem.

Den nya MT'n ligger förhoppningsvis på posten i ett fint paket och bara väntar på att få komma hem till oss snart :wink:
Av Talula
#115611
Just nu ligger de faktiskt (visserligen ihopknölad) i garderoben men vanligen flyter båda omkring. Ofta hänger de på köksdörren för att de blir så blöta när de nyttjas som snuttetrasa.
Användarens profilbild
Av Nova
#115619
På hatthyllan hamnar de när de inte används.
Användarens profilbild
Av Ami
#115620
Okej, så här är det hemma hos oss:
*ERGOn ligger oftast på hatthyllan
*Ringsjalen hänger på en krok under hatthyllan eller ligger i bilen.
*Vattenringisen (som inte används så ofta) hänger i badrummet berdvid handdukarna
*Övriga sjalar hänger på en IKEA brallis i garderoben i lillemans rum
Är bärsaken just använd så ligger den på något bra ställe tills jag kommer ihåg att lägga tillbaka den.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
#115621
Mina sjalar ligger lite varstans. Selen ligger oftast på hatthyllan (obs knölad, inte vikt), ringsjalen hänger bland handdukarna och morgonrockarna i sovrummet, långsjalarna ligger hopknölade i en fåtölj, i barnvagnen (som används för förvaring), i spjälsängen (som används för förvaring), i vår säng, på golvet eller på hatthyllan....

Jag har funderat på att skaffa en sån där fin "sjalhängare" (eller var det ett tidningsställ ;-)) från Ikea.
Användarens profilbild
Av Snurrfian
#115636
De ligger där jag tog av mig dem... ;) Fast ringon hänger oftast i hallen då jag knappt använder den hemma men alltid till och från bilen osv...

Ergon försöker jag hänga upp, men ju mer jag använder, ju mer är den framme... Av långsjalarna så brukar en hänga i garderopen, och en lite varstans, eller oxå ligger båda lite varstans... :lol:
Användarens profilbild
Av Tiz
#115642
Patapumen och en ringsjal finns i bilen. Inkan ligger över ryggstödet på min fladdermusfåtölj ;) Den passar så bra till accentfärgerna i vardagsrummet :lol: :lol: :lol:

Rebozosarna ligger prydligt ihopvikta tillsammans med Hoppisen i garderoben.

En ringsjal hänger på en krok i hatthyllan.
Användarens profilbild
Av zmurfan
#115649
I en hopknölad hög på golvet i datarummet eller på kökssoffan eller som ett långt streck i hallen (då har Linnea varit framme och ska bära i "kal")
Användarens profilbild
Av mejamy
#115676
Har bara en långsjal och den brukar ligga uppepå hallgarderoben (ej prydligt vikt). Central plats i huset, där det är lätt att hämta och lämna den.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?