Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#8317446
Tänker lite på hur absurt det skullr låta om det handlade om just vatten!

"Va?! ger du honom vatten nu igen, han har ju just druckit? Ska du skämma bort honom? Han kommer ju att vilja ha vatten jämt och ständigt som du håller på!"

Och att ett vanligt tips då vore att ställa ett glas vatten utanför dörren, så att han visste att det finns ju där...
#8317460
cinclus skrev:Tänker lite på hur absurt det skullr låta om det handlade om just vatten!

"Va?! ger du honom vatten nu igen, han har ju just druckit? Ska du skämma bort honom? Han kommer ju att vilja ha vatten jämt och ständigt som du håller på!"

Och att ett vanligt tips då vore att ställa ett glas vatten utanför dörren, så att han visste att det finns ju där...
:app: :urule:
#8317966
cinclus skrev:Tänker lite på hur absurt det skullr låta om det handlade om just vatten!

"Va?! ger du honom vatten nu igen, han har ju just druckit? Ska du skämma bort honom? Han kommer ju att vilja ha vatten jämt och ständigt som du håller på!"

Och att ett vanligt tips då vore att ställa ett glas vatten utanför dörren, så att han visste att det finns ju där...
Usch, ju mer jag tänker på det. Skrattar först men det sätter sig i halsen. För att så många lär ut och lär sig att så ska man göra. :cry: Då är man en duktig förälder och får ett duktigt barn.

Vilken människa tror att man blir mindre törstig av vetskapen om att det står ett glas vatten utanför dörren?!

Tanken på vatten hos en törstig människa sätter igång reflexer att törsta mer snarare...

Men när det handlar om att törsta efter sina nära och kära. Då är det helt plötsligt logiskt. :hmm:
#8548518
Katja77 skrev:En gammal tråd, en bra tråd!! :vågen:
Jag kan ju se tydlig skillnad på mina barn, ettan och tvåan hade jag inte alls samma tänk med närhet osv. Visst samsov vi, men inte alls på samma sätt som med Ellen.
Ellen har SJÄLV valt att sova i egen säng, hon gjorde det när hon var 3 år. Hon är modig, självsäker och väldigt trygg.
Och min femåring som också har fått tonvis med närhet kommer nog inte vilja sova i egen säng på flera år, vill alltid vara nära mig i huset, älskar att krama och gosa, har ett enormt närhetsbehov med andra ord (har alltid haft, från dag 1). Vissa skulle säkert säga att vi har skämt bort honom, men jag tror att han är sån helt enkelt, och att det inte hade blivit så bra för honom att inte får respons på sitt behov.
#8548526
ninen skrev:
Katja77 skrev:En gammal tråd, en bra tråd!! :vågen:
Jag kan ju se tydlig skillnad på mina barn, ettan och tvåan hade jag inte alls samma tänk med närhet osv. Visst samsov vi, men inte alls på samma sätt som med Ellen.
Ellen har SJÄLV valt att sova i egen säng, hon gjorde det när hon var 3 år. Hon är modig, självsäker och väldigt trygg.
Och min femåring som också har fått tonvis med närhet kommer nog inte vilja sova i egen säng på flera år, vill alltid vara nära mig i huset, älskar att krama och gosa, har ett enormt närhetsbehov med andra ord (har alltid haft, från dag 1). Vissa skulle säkert säga att vi har skämt bort honom, men jag tror att han är sån helt enkelt, och att det inte hade blivit så bra för honom att inte får respons på sitt behov.
:loving:

Jo, sonen får bestämma själv när det blir dags för egen säng. "Han kommer inte att sova hos oss när han är tonåring" är mitt standardsvar när ngn undrar ;-)

Det är precis ett år sedan vi flyttade hit till huset och han kom då in i en ålder av mörkerrädsla. Att då "passa på" som många tipsar en om att han skulle sova i sitt egna rum (där vi bodde förut hade han inget eget heller) när vi ändå flyttat till nytt - det känns ju hur bakvänt som helst?! En flytt är en stor ngo förändring för en 3½-åring ju. Då är det sknt att vissa grejer är sig lika, särskilt när han ska sova. Praktiskt också under perioder nrä han drömt cket och varit lite orrlig på natten...
#8972735
Hell Cat skrev:Det måste moderniseras lite: Hens behov, inte hans 8)
Fixat!

Fast det var ju t o m fel, för på de andra ställena skrev jag henne/honom men på det stället enbart hans. Hm.

Men. Jag redigerade det till norrländskt talspråk... Skrev "hen" istället för "henom" för den böjningen har jag väldigt svårt för, den låter krystad. Då går jag hellre steget längre och accepterar detta med "han/hon/hen" ist f "honom/henne/henom". :oops: Ngt som jag alltid haft svårt för annars - och det är VÄLDIGT vanligt i norr. Syns t o m i dagstidningarna.
#8988581
Skulle vilja lägga upp texten på min Facebook, men är osäker på vem jag ska länka till som källa. Många (dvs vissa föräldrar på min FB tänker jag på) skulle behöva läsa hela denna tråd med alla kloka ord, men jag vill inte länka hit.

Kanske jag kan länka till blogginlägget som är länkat till tidigt i tråden?

Edit: insåg vilka otroligt negativa kommentarer som låg i det blogginlägget så dit länkar jag inte.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?