Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#8989019
Monnis skrev:Skulle vilja lägga upp texten på min Facebook, men är osäker på vem jag ska länka till som källa. Många (dvs vissa föräldrar på min FB tänker jag på) skulle behöva läsa hela denna tråd med alla kloka ord, men jag vill inte länka hit.

Kanske jag kan länka till blogginlägget som är länkat till tidigt i tråden?

Edit: insåg vilka otroligt negativa kommentarer som låg i det blogginlägget så dit länkar jag inte.
Mmmm...

Jag har ju inte heller hittat ngn källa - så du får skriva att du föröskt men inte hittat? Det får duga!
#9000584
Monnis skrev:Skulle vilja lägga upp texten på min Facebook, men är osäker på vem jag ska länka till som källa. Många (dvs vissa föräldrar på min FB tänker jag på) skulle behöva läsa hela denna tråd med alla kloka ord, men jag vill inte länka hit.

Kanske jag kan länka till blogginlägget som är länkat till tidigt i tråden?

Edit: insåg vilka otroligt negativa kommentarer som låg i det blogginlägget så dit länkar jag inte.
Nu har jag lagt upp texten i mitt FB-flöde, la upp en bild när lillan sover i en MT också :loving: blir spännande att se om jag får några kommentarer på texten.
#9000655
ninen skrev:
Katja77 skrev:En gammal tråd, en bra tråd!! :vågen:
Jag kan ju se tydlig skillnad på mina barn, ettan och tvåan hade jag inte alls samma tänk med närhet osv. Visst samsov vi, men inte alls på samma sätt som med Ellen.
Ellen har SJÄLV valt att sova i egen säng, hon gjorde det när hon var 3 år. Hon är modig, självsäker och väldigt trygg.
Och min femåring som också har fått tonvis med närhet kommer nog inte vilja sova i egen säng på flera år, vill alltid vara nära mig i huset, älskar att krama och gosa, har ett enormt närhetsbehov med andra ord (har alltid haft, från dag 1). Vissa skulle säkert säga att vi har skämt bort honom, men jag tror att han är sån helt enkelt, och att det inte hade blivit så bra för honom att inte får respons på sitt behov.
Hon är tillbaka i vår säng sen nåt år eller så, på heltid. N hon r ändå olik sina systrar. Hon stövlar så självsäkert in bland kompisarna i skolan, medans de två andra fortfarande vill att jag går med på såna ställen... Hon är självsäker och har bra självförtroende.
#9013771
Tass!

Om jag skulle försöka mig på att skriva kontentan av denna kloka vattenliknelse i min blogg, skulle någon ta illa upp då? Jag skriver självklart att det inte är min egna uttänkta text, utan något som jag hittat (har läst den annorstädes också, har jag för mig, det är inte Cecilia Moen från "början"?)
#9013775
Rosalinda skrev:Jag tycker också det är jättemysigt att bära i sjal eller sele och det är väldigt smidit när man har ett äldre barn som vill sparka boll och leka i skogen så att man slipper släpa runt på vagnen.

Men jag har funerat på om barnen inte kommer efter i motoriken. Personer som jag träffat säger att barnen måste få ligga på en filt på golvet och träna på att lyfta huvudet, vända på sig, åla o.s.v. Är barn som bärs mycket senare i motoriken eftersom dom sitter passiva (kroppsligt) så mycket? :hmm:

http://hostlycka.blogspot.se/2010/11/de ... tt_24.html
#9013829
Hilda skrev:Oj, nu såg jag hur "gammal" den här tråden är!
Hihi, det var längesedan det här var uppe på tapeten :)
Ursäkta min inblandning, men jag tyckte det var kloka saker som sagts och skrivits här!
Gammal, men ständigt aktuell. Det finns gamla trådar som förtjänar nya kommentarer då och då så att nytillkomna sjalbarnare får chansen att läsa dem. Den här tråden räknas nog dit.
#9020803
darnia skrev:
Hilda skrev:Oj, nu såg jag hur "gammal" den här tråden är!
Hihi, det var längesedan det här var uppe på tapeten :)
Ursäkta min inblandning, men jag tyckte det var kloka saker som sagts och skrivits här!
Gammal, men ständigt aktuell. Det finns gamla trådar som förtjänar nya kommentarer då och då så att nytillkomna sjalbarnare får chansen att läsa dem. Den här tråden räknas nog dit.
Jäpp! Det är därför den puffas då coh då. För att nytt folk ska få läsa den :D
#9034730
zink skrev:
darnia skrev:
Hilda skrev:Oj, nu såg jag hur "gammal" den här tråden är!
Hihi, det var längesedan det här var uppe på tapeten :)
Ursäkta min inblandning, men jag tyckte det var kloka saker som sagts och skrivits här!
Gammal, men ständigt aktuell. Det finns gamla trådar som förtjänar nya kommentarer då och då så att nytillkomna sjalbarnare får chansen att läsa dem. Den här tråden räknas nog dit.
Jäpp! Det är därför den puffas då coh då. För att nytt folk ska få läsa den :D
Gillas! :tumup:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?