Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9322044
Såg ett påpekande om att ordet "nära" och även ordet "föda" ju betyder två skilda saker men kommer ur samma källa tydligen...

Att föda barn till livet. Att ge dem föda.

Att vara ett barn nära. Att nära barnet med mat.
#9391522
En så fin liknelse! Har fått "skämma bort"-kommentarer åtskilliga gånger, men mest ignorerat det. Har det varit någon som står mig nära har jag sagt att "hellre för mycket närhet än för lite". Och det är så gott att ha ett barn som vet att vi kommer när han ropar på oss, får vara med nära när han så vill. Det ledsna försvinner så fort han får vara nära och efter en liten stund vill han själv ner och fortsätta sin lek, sitt utforskande. Nog testar även burna barn sina vingar, bara det att när flygturen blir besvärlig så vet de att de inte är ensamma med besvikelser av olika slag. Eller när längtet slår in. Då finns vi där, och de VET det.
#9391555
Eller hur!

Vid hälsomsamtal nu med 7½ åring så kom frågan om han somnar och sover bra. Jo, med oss. "Va' bra!" var det spontana svaret "det är bra att ha den där grundtryggheten och närheten".
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?