Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av norkmedoo
#1657537
för mig är det min garderob just nu :D

jag älskar många av dessa tyger och funderar på vad jag kan förvandla dem till sen...
har mycket svårt för att sälja dem... därav det stora antalet

många är ändå begagnade och flera är hemmasydda
Användarens profilbild
Av mari_tres
#1657722
lena_l skrev:
mari_tres skrev:
En Didy med liljor :heart:

Åååååå... :heart:

Får jag fråga varifrån du har beställt?
Kan du väl få göra :wink: Beställde från birdiesroom.com Har inte beställt därifrån tidigare men jag har missbrukat sedan rätt länge nu.... :twisted: Hittade ngen här i Europa som hade, så det fick bli därifrån.
Användarens profilbild
Av Mango
#1659713
Jeg har en del, men jeg har haft maaaaange flere. :mrgreen:

Jeg har dog næsten ikke købt noget nyt, da det er alt for dyrt, og jeg faktisk også bedre kan lide brugte sjaler. Og ofte kan de sælges til næsten samme pris, når man har købt tingene brugt, så på den måde bruger jeg faktisk ikke penge på min sjalhobby, selvom min samling skifter en del.
Av anna m
#1659730
Mango skrev:
mari_tres skrev:
lena_l skrev:
mari_tres skrev:
Jag har precis beställt en 8)
Vilken, vilken, vilken??? :shock:
En Didy med liljor :heart:
Er det denne her? http://www.sneglehuset.com/product.asp?product=2239

Den er SÅ fin! Men risikerer du ikke at skulle betale told, når du køber i USA? :?
Jag har handlat från USA två gånger nu då priset och innehållet står deklarerat utanpå paketet och jag har inte behövt betala vare sig tull eller moms.
Användarens profilbild
Av Mango
#1660325
anna m skrev:
Mango skrev:
mari_tres skrev:
lena_l skrev:
mari_tres skrev:
Jag har precis beställt en 8)
Vilken, vilken, vilken??? :shock:
En Didy med liljor :heart:
Er det denne her? http://www.sneglehuset.com/product.asp?product=2239

Den er SÅ fin! Men risikerer du ikke at skulle betale told, når du køber i USA? :?
Jag har handlat från USA två gånger nu då priset och innehållet står deklarerat utanpå paketet och jag har inte behövt betala vare sig tull eller moms.
Så er det nok bare det danske toldvæsen, som er MEGET flittige. :roll:
Av anna m
#1660332
Mango skrev:
anna m skrev:
Mango skrev:
mari_tres skrev:
lena_l skrev:
mari_tres skrev:
Jag har precis beställt en 8)
Vilken, vilken, vilken??? :shock:
En Didy med liljor :heart:
Er det denne her? http://www.sneglehuset.com/product.asp?product=2239

Den er SÅ fin! Men risikerer du ikke at skulle betale told, når du køber i USA? :?
Jag har handlat från USA två gånger nu då priset och innehållet står deklarerat utanpå paketet och jag har inte behövt betala vare sig tull eller moms.
Så er det nok bare det danske toldvæsen, som er MEGET flittige. :roll:
Egentligen är jag skyldig att själv då anmäla och betala men det har jag inte gjort :hide:
#1660552
När Albert var liten hade vi helt usel ekonomi. Då skaffade jag ett "shoppingkonto". När jag sålde en sjal/tygblöjor/kläder satte jag pengarna på det kontot och därifrån tog jag pengar när jag ville köpa något som inte var direkt nödvändigt. Nu köper jag inte sjalar längre, men jag shoppar fortfarande efter samma princip.
Användarens profilbild
Av Mango
#1660653
anna m skrev:
Mango skrev:
anna m skrev:
Mango skrev:
mari_tres skrev:
lena_l skrev:
mari_tres skrev:
Jag har precis beställt en 8)
Vilken, vilken, vilken??? :shock:
En Didy med liljor :heart:
Er det denne her? http://www.sneglehuset.com/product.asp?product=2239

Den er SÅ fin! Men risikerer du ikke at skulle betale told, når du køber i USA? :?
Jag har handlat från USA två gånger nu då priset och innehållet står deklarerat utanpå paketet och jag har inte behövt betala vare sig tull eller moms.
Så er det nok bare det danske toldvæsen, som er MEGET flittige. :roll:
Egentligen är jag skyldig att själv då anmäla och betala men det har jag inte gjort :hide:
Det har jeg bestemt heller ikke gjort, men jeg har fået en fin regning fra toldvæsenet alligevel, hver gang jeg har modtaget noget fra USA. :shock:
Användarens profilbild
Av milimani
#1660696
Knyttet & K skrev:När Albert var liten hade vi helt usel ekonomi. Då skaffade jag ett "shoppingkonto". När jag sålde en sjal/tygblöjor/kläder satte jag pengarna på det kontot och därifrån tog jag pengar när jag ville köpa något som inte var direkt nödvändigt. Nu köper jag inte sjalar längre, men jag shoppar fortfarande efter samma princip.
Precis så gör jag. Jag har ett sjal/tygblöjekonto. Och jag har definitivt inte råd med en massa sjalar. Hade jag mycket pengar så skulle jag gärna ha en massa sjalar bara för de är så fina men samtidigt så bär jag i stort sett bara i en sjal och ett par selar.
#1660698
:Hahaa: :Hahaa: :Hahaa:

Bra knep att tillgå för oss som har låååångt kvar till en anständig samling!

Min nästa sjal blir antingen en tunn sommarsjal (fast det är ju långt till sommaren förstås) eller en trikåsjal. Fast min lilla pojke snart är sju månader så jag kan nog inte använda en trikåsjal till honom... Kanske jag kan köpa en begagnad som jag kan låna ut till behövande småttingföräldrar (funderade på att sy, men efter en priskoll igår så blir det inte så himskans mycket billigare än att köpa begagnat) tills dess att vi får fler barn som kan åka trikåsjal. Är inte det det ultimata skälet till att få fler barn - "nu har vi ju en trikåsjal, annars har jag ju köpt den i onödan..."? Få se om maken är så lättövertalad som jag hoppas *smider ränker*... :mrgreen:

SB är helt enkelt den perfekta sidan om man vill bli drabbad av :twisted: när man läser om alla fina sjalar som alla andra har!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?