Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Mary-Li
#1645902
Har också undrat samma sak som TS... själv har jag en hemmasydd sele och en begagnad manduca som jag har sparat till. Har defenetift inte råd med 15 sjalar, har inte "några tusen att göra vad jag vill med varje månad"... har några tusen att köpa mat och husrum för varjemånad... :wink: men jag bär ju bara ett barn i taget, så det känns som att det räcker med det jag har!?
Användarens profilbild
Av Veronica
#1656516
Nu har jag inte sååå jätte många sjalar, men när jag var mammaledig sålde jag en massa grejer på tradera. Urvuxna kläder och annat som inte användes av oss. För pengarna jag fick in köpte jag sjalar. Ibland sålde jag en sjal som jag inte kom riktigt överens med och köpte en ny för de pengarna också.

Sen köper jag mest begaganat, jag äger endast ett nyinköp och det är min Wellen Sequioa somn jag förälskade mig i när den var ny utkommen, så det hade inte hunnit komma ut några på begagnat marknaden.
Användarens profilbild
Av Eld77
#1656540
Rosalinda skrev:Har också tänkt på hur ni som har upp emot 20 :shock: bärdon egentligen har råd.
Jag har tre och min sambo tycker redan det är för många. När jag sa att vissa har uppemot 15-20 st fick han nästan en chock. Han undrar hur man kan ha användning för så många och jämförde med att ha 8 olika barnvagnar för olika tillfällen. Jag förstår att man vill ha några olika bärdon och kanske några olika förger men har man verkligen bruk för 15 stycken på en gång??? :mitvit:
Jag har haft nästan 4 år på mig att få ihop min samling, och köpt ganska mycket begagnat. Då blir månadskostnaden inte så hög, trots att de är många (17 tror jag). 8) Sen har vi bra ekonomi också, lever inte på marginalen direkt.

Visst är det crazy med så många bärdon, men jag gillar dem allihopa, tröttnar jag på nån så får den flytta. Sen är det kul att kunna växla mellan sjal, sele, ringsjal osv och att ha lite olika att matcha kläderna med. Och i ärlighetens namn så är några av dem egentligen makens, även om han just nu mest snor "mina" selar.

Äsch, det enkla svaret är att jag har så många för att jag kan och jag vill. ;)
Av Löv
#1656730
Eld77 skrev:
Äsch, det enkla svaret är att jag har så många för att jag kan och jag vill. ;)
Ja, men det är väl ett nog så bra skäl!!! :D

Folk lägger ju massor av pengar på bilar, hus, trädgård, resor, eller vad de nu har för intressen. Och om sjalar gör en glad, så varför inte? Nä, nu ska jag betala räkningarna och se om det blir över till något sjalköp... :mrgreen:
Användarens profilbild
Av mari_tres
#1656916
lena_l skrev:
Eld77 skrev:
Äsch, det enkla svaret är att jag har så många för att jag kan och jag vill. ;)
Ja, men det är väl ett nog så bra skäl!!! :D
:notes:

Att jag vill är ett bra skäl :notes: :loving:
Användarens profilbild
Av Kotten
#1656926
:lol: Jag har inte råd med så många sjalar som andra verkar ha. Men jag vill å andra sidan inte ha så många heller. Jag har tre jag gillar och det räcker, det känns nästan lite mycket med tre.
Av Löv
#1657150
mari_tres skrev:
lena_l skrev:
Eld77 skrev:
Äsch, det enkla svaret är att jag har så många för att jag kan och jag vill. ;)
Ja, men det är väl ett nog så bra skäl!!! :D
:notes:

Att jag vill är ett bra skäl :notes: :loving:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Och ekonomin ser ovanligt bra ut denna månad... Nämnde dessutom för mannen att jag funderar på en sjal till... han log lite och sa ja, ja, det blir nog bra... :heart: Så nu ska jag bara bestämma mig för vilken. :hmm:
Av Löv
#1657172
Kotten skrev::lol: Jag har inte råd med så många sjalar som andra verkar ha. Men jag vill å andra sidan inte ha så många heller. Jag har tre jag gillar och det räcker, det känns nästan lite mycket med tre.
Tre låter helt tillräckligt också i mina öron. Mitt dilemma är att jag inte riktigt visste vad jag ville ha från början och därför köpt lite fel... Färger och kvalité som jag inte trivs med... Ska försöka sälja det jag inte trivs med. Min ideala sjalsamling är nog en kortsjal till snabbärning, en mitt-emellan och en lång som avlastar bra när man bär länge + en sele till mannen. :love:
Användarens profilbild
Av mari_tres
#1657209
lena_l skrev:
mari_tres skrev:
:notes:

Att jag vill är ett bra skäl :notes: :loving:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Och ekonomin ser ovanligt bra ut denna månad... Nämnde dessutom för mannen att jag funderar på en sjal till... han log lite och sa ja, ja, det blir nog bra... :heart: Så nu ska jag bara bestämma mig för vilken. :hmm:
Jag har precis beställt en 8)
Av Löv
#1657249
mari_tres skrev:
lena_l skrev:
mari_tres skrev:
:notes:

Att jag vill är ett bra skäl :notes: :loving:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Och ekonomin ser ovanligt bra ut denna månad... Nämnde dessutom för mannen att jag funderar på en sjal till... han log lite och sa ja, ja, det blir nog bra... :heart: Så nu ska jag bara bestämma mig för vilken. :hmm:
Jag har precis beställt en 8)
Vilken, vilken, vilken??? :shock:
Av Löv
#1657435
mari_tres skrev:
lena_l skrev:
mari_tres skrev:
Jag har precis beställt en 8)
Vilken, vilken, vilken??? :shock:
En Didy med liljor :heart:

Åååååå... :heart:

Får jag fråga varifrån du har beställt?
Användarens profilbild
Av hcvc
#1657500
mari_tres skrev:Att jag vill är ett bra skäl :notes:
:Hahaa: Underbart!

Det är ju inte så mycket pengarn om man räknar ihop det i min profil. Det tråkiga är bara att tänka på det jag förlorat på vägen till det jag har nu :floet2: ...
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?