Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Löv
#1644856
Alltså, många på sidan har ju mååånga bärdon... Jag har några stycken i varierande storlek men är såklart ändå inte riktigt nöjd. :loving: Sedan jag köpt en begagnad katja har jag totalt snöat in på didymos och tycker att alla mina andra bärprylar känns mindre bra om man säger så. Men en ny didy kostar ju över 1000:- och de begagnade verkar ju bara springa bort (letar i fösta hand efter wellen eller indo). Tänkte lite listigt sälja långa hoppen för att få pengar till en ny didy men det verkar svårt.

Hur finansierar ni andra alla era sjalar? Jag är föräldraledig och det finns liksom inte så mycket utrymme för ekonomiska utsvävningar just nu... Känns lite knepigt att lägga så mkt pengar på sjalar. Så ni tokar som har många, hur argumenterar ni för er själva (och era makar) att ni måste köpa fler? :whut: Goda råd om detta mottages tacksamt från en som definitivt drabbats av sjal- :evil: .
Av Tyche
#1644859
Jag argumenterade inte för min make, jag sa att jag köpt en ny sjal.
Det var inger mer med det, jag gör vad jag vill för mina pengar och han för sina.
Vi har gemensam ekonomi men för varje månad över några tusen var som vi kan spendera på vad vi vill.
#1644961
För mig är det en prioriteringssak. Detta har blivit ett intresse, en hobby jag har. Det är också det enda jag unnar mig. Jag köper inte tidningar, äter nästan aldrig ute, köper inte massa kläder..... Sen säljer jag annat vi inte behöver längre, kläder, böcker ja....
Användarens profilbild
Av mari_tres
#1645008
mist skrev:För mig är det en prioriteringssak. Detta har blivit ett intresse, en hobby jag har. Det är också det enda jag unnar mig. Jag köper inte tidningar, äter nästan aldrig ute, köper inte massa kläder..... Sen säljer jag annat vi inte behöver längre, kläder, böcker ja....
:iagree:
Köper sällan kläder, sminkar mig inte, inga tidningar, tar med matlåda på jobbet de dagar jag jobbar... och så förlorar man sällan särskilt mycket på de sjalar man har om man säljer dem igen. Det är som en investering :wink: :lol:
Av Löv
#1645034
mari_tres skrev:
mist skrev:För mig är det en prioriteringssak. Detta har blivit ett intresse, en hobby jag har. Det är också det enda jag unnar mig. Jag köper inte tidningar, äter nästan aldrig ute, köper inte massa kläder..... Sen säljer jag annat vi inte behöver längre, kläder, böcker ja....
:iagree:
Köper sällan kläder, sminkar mig inte, inga tidningar, tar med matlåda på jobbet de dagar jag jobbar... och så förlorar man sällan särskilt mycket på de sjalar man har om man säljer dem igen. Det är som en investering :wink: :lol:
Tack för alla svar!!

Visstär det en prioriterinsfråga, men tre barn kostar ju lite grand... ;-) Det där att man kan sälja verkar ffa gälla vissa saker och märken... Min hoppe verkar svårsåld. :(

Får se hur mkt som blir kvar efter räkningar + vinterkläder till barnen. Fortsätter drömma om min didy...
Användarens profilbild
Av zero.sara
#1645065
Byta, sälja de som inte används och spara en peng varje månad till just sjalköp. Så har jag fått råd med mina nyinköp.
Användarens profilbild
Av mari_tres
#1645103
lena_l skrev: Tack för alla svar!!

Visstär det en prioriterinsfråga, men tre barn kostar ju lite grand... ;-) Det där att man kan sälja verkar ffa gälla vissa saker och märken... Min hoppe verkar svårsåld. :(

Får se hur mkt som blir kvar efter räkningar + vinterkläder till barnen. Fortsätter drömma om min didy...
Det ligger 6 sidor med annonser på säljes... så bli inte ledsen om det tar lite tid :wink:
Av sjaltokan
#1645327
Det är mitt intresse och räknar man förlusten (priset man gett - priset man kan sälja för) så tycker inte jag det är någon jättedyr hobby i förhållande till antal timmar de används.
Av Umma
#1645405
Bra fråga. Nu har jag inte jättemånga sjalar men ändå. Min tanke är att i första hand köpa begagnat och jag säljer bärdon jag inte trivs med. Jag tycker inte jag har lagt mycket pengar på sjalar (ca 4000 kr) med tanke på att vi använder dom varenda dag. Jämför med vad en barnvagn kostar. Men det är ju en prioriteringsfråga också, jag köper gärna begagnat och snålar med annat.
Användarens profilbild
Av mari_tres
#1645424
:lol: Minns förresten första vävda sjalen jag skulle köpa, nästan femhundra kronor!! Jösses, vad dyrt, likssom... :Hahaa: Funderade länge på den innan jag köpte den kan jag säga, sedan har jag ständigt överraskat mig själv :wink:
Användarens profilbild
Av Rosalinda
#1645444
Har också tänkt på hur ni som har upp emot 20 :shock: bärdon egentligen har råd.
Jag har tre och min sambo tycker redan det är för många. När jag sa att vissa har uppemot 15-20 st fick han nästan en chock. Han undrar hur man kan ha användning för så många och jämförde med att ha 8 olika barnvagnar för olika tillfällen. Jag förstår att man vill ha några olika bärdon och kanske några olika förger men har man verkligen bruk för 15 stycken på en gång??? :mitvit:
Användarens profilbild
Av Catti36
#1645590
Jag har inte jättemånga bärdon (eller vi, ska jag säga) men om jag löst räknar hur många jackor jag har hängande i hallen just nu så är det tre-fyra stycken. Sen har jag två-tre jackor som är mer vinterbetonade. En jacka använder jag kanske 2-3 timmar varje dag (till-från jobbet, eller en promenad). Och då har jag flera olika jackor så varje jacka får kanske bara användas 6 timmar per vecka.
Mina bärdon används 3-4 timmar varje dag, varenda dag, flera gånger varje dag. Men ändå kostar de sammanlagt mindre än vad mina ytterkläder gör.

Alltså: det är inte så mycket pengar om man slår ut det på användningstid...

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?