Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av che82
#9546496
Hej!

Vad har ni för bra tips och tricks som jag inte får missa när det kommer till ryggbärande?

Har ett bärskydd men hittar det inte för tillfället, har knutit med en filt (torso-style) vid nåt tillfälle när det varit kallt. Vad använder ni som inte har traditionellt köpta/hemmasydda bärskydd?

Och det här med huvudet på sovande barn, vad stöttar ni upp med när barnet sitter på rygg? I min sele finns ju ett huvudstöd men det är lite trixigt att nå när barnet sitter på rygg och har somnat, och jag minns aldrig att sätta förlängning där för att kunna dra fram snöret och klicka på huvudskydd. Har använt sjal för ryggbärande för att stötta upp huvudet också men känns lite...ja instängt helt enkelt. Och vid sjal, vad använder man då?

Och när det regnar? Är det paraply som gäller?

Och till sist, hur har ni löst väska? Har haft en variant av magväska tidigare med rejält stora fickor, ser ut som ett snickarbälte men nog finns det bättre varianter?

Hur gör ni?
Av Mery
#9546513
Jag har inte så många egna tips utan vill mest "tassa" för att ta del av andras tips som du förhoppningsvis får :) Jag har inte burit den här bebisen utomhus på rygg än bland annat eftersom jag inte vet hur jag ska klä oss. Stora barnet bar jag nog bara på ryggen ute på sommaren.

Vad gäller väska tycker jag att det är smidigast med en tygkasse eller någon annan väska som bärs i handen när barnet sitter på ryggen, men man får ju bara en hand fri då.
Användarens profilbild
Av Teusa
#9546517
Jag har använt bärjacka när jag burit på rygg.

Barnet ska sitta så högt upp på ryggen att hen kan luta huvudet mot din kropp och att huvudet ligger kvar. Fast det är inte helt lätt att få till tycker jag.

Folk är väldigt hjälpsamma om en frågar om hjälp. Jag har bett en i kön på Panduro att fiska fram barnets napp ur selen och ge den till barnet. Har även bett om hjälp för att lägga barnets huvud tillrätta. Eller dra upp sjalkanten till nacken. I våras frågade jag en äldre man om barnet på ryggen såg ut att sitta bra och säkert. Han såg lite förvånad ut men tyckte det såg bra ut.

Jag köpte en dra-maten-väska. Superbra och smidigt!! Maken tyckte jag var knäpp men han insåg snabbt det behändiga med den!
Användarens profilbild
Av moggleif
#9546594
Hep. Bärskydd finns här.
Komsikomsi!

Väska, många gillar sådan där handväska modell stor. Andra thaiväskor som man hänger över axeln och diagonalt över kroppen.
Av che82
#9546846
moggleif skrev:Hep. Bärskydd finns här.
Komsikomsi!

Väska, många gillar sådan där handväska modell stor. Andra thaiväskor som man hänger över axeln och diagonalt över kroppen.
Hej!

Säljer ni bärskydd?
Modell? Pris?

Färdigburet med kidsen?

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?