cykelbarn : BäraBarn - Sida 18 • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: ons okt 24, 2018 00:01

cykelbarn

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Re: cykelbarn

Inläggav Ponyo » lör okt 18, 2014 17:11

Idag var vi och tittade på lådcyklar, och det lutar åt en bakfiet.nl med elmotor.

Vad tycker ni om dem?
Ponyo
SjalBarnModerator
SjalBarnModerator

Inläggav bomajan » fre okt 31, 2014 20:09

Visst är det mycket att tänka på när man funderar på köpa lådcykel. Jag står och väljer mellan babboe city och en bakfiets lång ifrån cykelfabriken, den sistnämnda är ju en drömcykel dock kostar den såpass mycket att jag måste fortsätta spara pengar några månader till. Och jag vill/behöver den nu! ;)
bomajan
SjalNovis
SjalNovis

Inläggav litensoetis » tis nov 04, 2014 12:09

bomajan skrev:Visst är det mycket att tänka på när man funderar på köpa lådcykel. Jag står och väljer mellan babboe city och en bakfiets lång ifrån cykelfabriken, den sistnämnda är ju en drömcykel dock kostar den såpass mycket att jag måste fortsätta spara pengar några månader till. Och jag vill/behöver den nu! ;)

jag har en babboe city, den är awesome!
Snigel -12 Spindel -14
litensoetis
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav CAKirre » tis maj 22, 2018 07:45

Hoppas på att kunna sparka igång denna tråd.

Vi funderar på denna lådcykel, The Box någonsin har koll på den?

Jag behöver nämligen en cykel, men funderingen är på om vi ska satsa på en lådcykel istället. Annars blir det cykel med barnsits bak.

Hur länge kan man skjutsa barnen i en lådcykel?
Bild
Mamma till Tösen född feb -15
Matte till kaninerna Salma dec -10 och August juni -11

Jag vill helst inte bli citerad, har en tendens att öppna upp mig för mycket och vill kunna ta bort det som för mig är känsligt.
Användarvisningsbild
CAKirre
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav zink » tis maj 22, 2018 23:03

Till studenten kanske?

Eller. Kanske snarare hem från den...
V 07. Bonusbarn 85 & 87.
Boba. Utlånat: Choklad- & olivgås, ÄgirsHus lin-ringisar, Patapum & BB-slen.
"Dit det bär dit bär det"
Användarvisningsbild
zink
SjalFossil
SjalFossil

Inläggav äpple » fre maj 25, 2018 15:56

Tyvärr ingen koll på "The box" men den såg ju helt klart prisvärd ut (just nu iaf, kostar 13 tusen omonterad för den som inte klickat på länken). Tex jämfört med Babboe (fast de har mer tillbehör). Men undrar hur den är att svänga med det där handtaget? :hmm:

Jag är så sugen att köpa en lastelcykel för det verkar så smidigt att ha ungarna framför sig (istället för bak i en vagn) + stabilt i vinterväglag med tre hjul. Det som känns lite knepigt är var jag ska förvara den. Bor i hyreshus och jag tror inte en sån trehjuling tar sig in genom vanlig dörr som vi har till vårt cykelförråd + att den lär ta upp lite väl stor del av förrådet... Så jag hoppas också på lite input i tråden.
Barnen E 2008, I 2015
Användarvisningsbild
äpple
SjalVan
SjalVan

Inläggav Ashe » fre aug 10, 2018 17:31

Vi har äntligen beställt en lådcykel. Vi var på cykelfabriken i maj förra året, och då bestämde vi oss för att vi skulle köpa en cykel i framtiden.
Vår bil gick sönder för några veckor sedan, och med en mil till förskola och skola så är enda alternativet buss eller cykel och barnen orkar inte cykla hela vägen.

Så i dag beställde vi en Bakfiets XL. När vi var där så hade vi bestämt oss för en Amii, men tyvärr är dom slut för tillfället och vi vill ha en så fort som möjligt. Så nu hoppas vi på snabb och smidig leverans.

Nån fler som har cykel från Cykelfabriken?
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Ashe
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav evano » fre aug 10, 2018 19:05

Beställt en cykel från Cykelfabriken för drygt en vecka sedan, en Bakfiets lång
evano
SjalVan
SjalVan

Inläggav Ashe » lör aug 11, 2018 12:49

evano skrev:Beställt en cykel från Cykelfabriken för drygt en vecka sedan, en Bakfiets lång

Spännande! Med eller utan el? När får ni den?
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Ashe
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav krakri » lör aug 11, 2018 21:59

Ashe skrev:Vi har äntligen beställt en lådcykel. Vi var på cykelfabriken i maj förra året, och då bestämde vi oss för att vi skulle köpa en cykel i framtiden.
Vår bil gick sönder för några veckor sedan, och med en mil till förskola och skola så är enda alternativet buss eller cykel och barnen orkar inte cykla hela vägen.

Så i dag beställde vi en Bakfiets XL. När vi var där så hade vi bestämt oss för en Amii, men tyvärr är dom slut för tillfället och vi vill ha en så fort som möjligt. Så nu hoppas vi på snabb och smidig leverans.

Nån fler som har cykel från Cykelfabriken?

Vad kul! :vågen:

Jag ska provcykla en Baboe långcykel snart och hoppas innerligt att få ett stipendium. Om vi gilar cykeln tänker jag investera i en lådcykel till mig och barnen. :D
♥ mamma till F. (* 12/2011) och M. (* 06/2015)

♥ "Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen." {Antoine de Saint-Exupéry}
krakri
SjalBarnModerator
SjalBarnModerator

Inläggav evano » sön aug 12, 2018 07:13

Ashe skrev:Spännande! Med eller utan el? När får ni den?

Vi beställde med el, jag vet inte när vi får den exakt. Han sa att det beror på när motorn kommer, cirka 1-4 veckor (men den verkar mer eller mindre färdigmonterad nu, har fått ramnummer).

Vi var också intresserade av en Amii med el, jag var och provade i maj/juni. Tyckte den tvåhjuliga kändes mycket skönare att köra men tvekade ändå kring vintern (ibland kan jag tveka jättemycket att cykla på vinterdagar även med dubbdäck). När mannen åkte för att prova var Amii med el slut och inte skulle komma tillbaka förrän kanske till nästa säsong så var det ett enkelt val. Övriga trehjuliga med låda kändes inget vidare att köra.
evano
SjalVan
SjalVan

Inläggav Ashe » sön aug 12, 2018 09:20

evano skrev:
Ashe skrev:Spännande! Med eller utan el? När får ni den?

Vi beställde med el, jag vet inte när vi får den exakt. Han sa att det beror på när motorn kommer, cirka 1-4 veckor (men den verkar mer eller mindre färdigmonterad nu, har fått ramnummer).

Vi var också intresserade av en Amii med el, jag var och provade i maj/juni. Tyckte den tvåhjuliga kändes mycket skönare att köra men tvekade ändå kring vintern (ibland kan jag tveka jättemycket att cykla på vinterdagar även med dubbdäck). När mannen åkte för att prova var Amii med el slut och inte skulle komma tillbaka förrän kanske till nästa säsong så var det ett enkelt val. Övriga trehjuliga med låda kändes inget vidare att köra.

Samma leverans som för oss då. Han sa att vi kunde vänta oss leverans i slutet av augusti, för motorerna kommer då.
Så jag har ställt in mig på i början av september. Jag fick också ramnumret och skickade in ansökan på en gång. Fick svar samma dag att det blivit beviljat. Tydligen är det "bara" 141 miljoner kvar.
Jag är feg att cykla alltid, men känner ändå att tvåhjuling är bäst för oss. Jag är rädd att jag (och maken) skulle känna falsk trygghet med en trehjulig och välta. Har läst att dom är lättare att välta i svängar än en tvåhjuling.
Nu håller vi på att bygga ett förråd så vår nya familjemedlem får ett hus. :D
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Ashe
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav evano » sön aug 12, 2018 10:58

Ashe skrev:Samma leverans som för oss då. Han sa att vi kunde vänta oss leverans i slutet av augusti, för motorerna kommer då.
Så jag har ställt in mig på i början av september. Jag fick också ramnumret och skickade in ansökan på en gång. Fick svar samma dag att det blivit beviljat. Tydligen är det "bara" 141 miljoner kvar.
Jag är feg att cykla alltid, men känner ändå att tvåhjuling är bäst för oss. Jag är rädd att jag (och maken) skulle känna falsk trygghet med en trehjulig och välta. Har läst att dom är lättare att välta i svängar än en tvåhjuling.

Fick du något du något dokument med ramnumret på eller bara ett foto med ramnumret? Jag började fylla i ansökan men insåg att jag inte hade något dokument med ramnumret utan bara ett foto så tänkte att jag var tvungen att vänta tills vi fått cykeln. Vore praktiskt att också skicka in ansökan redan nu
evano
SjalVan
SjalVan

Inläggav Ashe » mån aug 13, 2018 13:40

evano skrev:
Ashe skrev:Samma leverans som för oss då. Han sa att vi kunde vänta oss leverans i slutet av augusti, för motorerna kommer då.

Fick du något du något dokument med ramnumret på eller bara ett foto med ramnumret? Jag började fylla i ansökan men insåg att jag inte hade något dokument med ramnumret utan bara ett foto så tänkte att jag var tvungen att vänta tills vi fått cykeln. Vore praktiskt att också skicka in ansökan redan nu

Jag fick bara ett foto. Bifogade det och fakturan/orderdokumentet eller vad det var.
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Ashe
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav evano » mån aug 13, 2018 17:11

Ashe skrev:
evano skrev:

Jag fick bara ett foto. Bifogade det och fakturan/orderdokumentet eller vad det var.

Ok, vad bra, då kan jag också göra så :D

Skönt med plats på tomten för ett förråd/cykelförråd, tveksamt om vi skulle kunna få plats med ett sådant. Här är det istället storstädning av garaget som gäller. Hoppas det ska vara helt klart tills den kommer
evano
SjalVan
SjalVan

FöregåendeNästa

Återgå till BäraBarn